Eesti Post müüs kasutatud ühiskaardi

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühiskaardid.
Ühiskaardid. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tallinna ühest postkontorist ühiskaardi ostnud naine märkas kodus üllatusena, et seda oli juba kasutatud ning kellegi võõra allkiri oli maha nühitud. Postifirma sõnul on tegu esmakordse juhtumiga.

«Kodus hakkasin ostetud ühiskaarti lähemalt uurima ja selgus, et tegu on kasutatud kaardiga. Valges nimelahtris oli näha, et sinna on olnud varem midagi kirjutatud ja see siis maha nühitud,» rääkis Balti jaama postkontorist ostu teinud Karmen Tarbija24-le. Ta lisas, et samuti olid kaardil näha kriimustused.

Naise sõnul  ei läinud ta tagasi kaarti ümber vahetama, kuna avastas kogu asja alles kodus. «Ja ainult kaheeurose kaardi pärast Harjumaalt Balti Jaama tagasi sõita ei olnud mõttekas. Soetasin kodu lähedalt uue kaardi ja siis kontrollisin juba kohapeal, et poleks kasutusjälgi,» tõdes ta.

Küll tekkis tal küsimus, kas see ongi Eesti Posti tavapraktika müüa kasutatud ühiskaarte. «Kui müüakse kasutatud asi, siis miks ei teavitata sellest ostjat kohe ostmishetkel? Ja miks üldse müüakse selliseid kaarte lahtiselt, aga mitte kileümbrises?» soovis ta teada.

Eesti Posti pressiesindaja Kadri Tonka kinnitusel on kindlasti tegemist erandjuhtumiga ja nende praktikas on selline juhtum esmakordne. Kuna Eesti Postil ei õnnestunud  kliendiga kontakti saada, siis ei saa ettevõte välja selgitada, milline klienditeenindaja täpsemalt ühiskaardi müüs või kuidas selline intsident sai juhtuda. «Oleme rääkinud nimetatud postkontori klienditeenindajatega ning korranud meie töötajatega üle, kuidas ja millistel tingimustel ühiskaarti müüakse ja tagasi ostetakse,» lisas Tonka.

 Ta selgitas, et ühiskaarte saab müüa kahte moodi – isikustatult ja nagu lihtsalt kaupa. Esimesel juhul isikustatakse kaardid kontoris ja kaardi tagaküljele kirjutatakse kliendi nimi. «Isikustatud kaarti tagasi võtta ei saa, sest kaardid aktiveeritakse ID-pileti süsteemis triipkoodi järgi ja teistkordsel triipkoodi sisestamisel annab süsteem veateate,» selgitas Tonka.

Teisel juhul müüakse ühiskaarti kui lihtsalt kaarti. «Sellisel juhul saame selle tagasi võtta ja arve tühistada, kui klient ei ole kaarti isikustanud või sinna andmeid kirjutanud,» rääkis postifirma esindaja. Ta toonitas, et ostust loobumine peab toimuma müügiprotsessi ajal ja järgmisel päeval ostu ei tühista.

 Tonka sõnul müüakse ühiskaarte ilma kileümbriseta, sest need saabuvad postkontorisse lahtiselt, 200 tükki karbis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles