Lugeja küsib: kas avariisse sattunud klient võib taksofirmalt hüvitist nõuda?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso.
Takso. Foto: Elmo Riig / Sakala

«Sõitsime naisega taksoga ja takso tegi avarii. Taksojuht ise oli avarii põhjustamises ka süüdi. Minul ei juhtunud midagi, aga naine sai peapõrutuse ning peab ka nüüd töölt koju jääma mõneks ajaks. Käisime järgmine päev ka traumapunktis ning asi on fikseeritud. Soovin küsida, et kas meil on õigus pöörduda taksofirma poole kahjunõudega seoses sellega, et naine on mõnda aega töölt kodus ning samuti ka paluda hüvitada avarii füüsiliste ja emotsionaalsete tagajärgedega tegelemine?» küsib lugeja.

Vastab Lauri Potsepp Eesti Liikluskindlustuse Fondist.

Kui taksoga põhjustati liiklusõnnetus, milles saite reisijana viga, siis saate kahju hüvitamist nõuda taksole liikluskindlustuse kaitse andnud kindlustusandjalt. Kindlustusandja, kellel on kahju hüvitamise kohustus, saate teada vastava päringu abil.

Kindlustusandja hüvitab muu hulgas ajutisest töövõimetusest tingitud sissetuleku vähenemise. Mittevaralise kahju (nn valu ja vaev) hüvitamine kindlustusandja poolt sõltub vigastuste raskusastmest. Kui tekkinud kahju on suurem, kui liikluskindlustuse seaduses ettenähtud kindlustusandja hüvitamiskohustus, saate ülejäänud osa nõuda kahju tekitajalt.

Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles