Lugejad: sealihakampaania solvab naisi!

FOTO: Toiduliit

Toiduliit tuli möödunud nädalal välja sealiha teavituskampaaniaga, mille ühel reklaamplakatil küsitakse, mida teha, et mees töölt otse koju tuleks. Vastuseks on: «Tee sealiha». Tarbija24.ee kahe naislugeja hinnangul solvab sellline reklaam naisi.

Mari kirjutas, et kõik kolm reklaami on õudsed, eriti meeste kojutulekust kõnelev. «Me ei ela aastas 1930, kus selline reklaam töötas. Praegu on ikkagi 2010 ja Eestimaal on töötavad naised ju enamuses. Ja neid solvab see nende kööki taandamise tekst!» arvas ta.

Ka üks teine lugeja küsis, miks on vaja kolmekümne aasta taguseid soostereotüüpe taasluua. Üks naislugeja märkis, et tema mees tuleb koju tema enda, mitte toidu pärast ning tuleb pigem talle toitu tegema, kuna naisel pole ettevõtte juhtimise kõrvalt selleks eriti aega.

«Igatahes solvab see reklaam kaudselt mind, kuna kuskil eeldatakse, et mehed teenivad leiva ja naine peab olema mingi pagana koduhaldjas, kelle elu eesmärk on meest koju meelitada,» arvas ta.

Üks lugeja arvas aga, et igal pool pole tarvis soorolle näha ja selleski pole midagi halba, et naine söögiga meest koju ootab, aga ühiskond on siiski nii palju muutunud, et ka vastupidine olukord on täiesti tavaline.

«Sestap mõjub see esimene reklaam küll kui 20. sajandi esimesest poolest. Miks mitte oodata abikaasat koju - oleks neutraalsem ja vastaks reaalsele olukorrale, kus kord üks, kord teine sugupool ootab söögiga abikaasat/elukaaslast koju,» pakkus ta lahenduse.

Liisa pidas reklaame nõmedaks ja tõi välja, et temale annavad energiat hoopis värsked puuviljad, samas kui üks reklaamidest ütleb, et sealiha annab jõudu. «Mees naeris ka need reklaamid välja… tema küll liha pärast koju ei tule,» lisas ta.

Üks meeslugeja arvas aga, et selles, et naine aeg-ajalt mehele süüa teeb, ei ole midagi šovinistlikku. «Mina teen oma naisele rõõmuga süüa. Ja tema mulle,» märkis ta.
 

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back