Kui mõistlik on rehvide tellimine veebipoest?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvivahetusega tuleks alustada varakult.
Rehvivahetusega tuleks alustada varakult. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kogenud rehvimüüja kinnitusel võib veebipoest tellides autoomanik kergesti alt minna, kuna õige valiku tegemiseks on vaja põhjalikke eelteadmisi. Hiljuti ühest Saksa e-poest rehvi tellinud autoomaniku sõnul sõltub ostu õnnestumine veebipoe lahendusest.

«Veebis on pakkumisi nii palju, seal on erinevad tootjad ja kust te teate, mis on hea, sest ega te oma eluaja jooksul ei jõua kõike ära proovida,» rääkis Vianori müügiosakonna juhataja Ormes Tamm. Kuna inimesed ei oska tema hinnangul  ilma põhjalike eelteadmisteta õigeid valikuid teha, siis just seetõttu soovitabki ta osta rehve usaldusväärse müüja käest, kes rehve müües küsib, kus autoga sõidetakse ja millistes tingimustes.

Tamme sõnul on euroliidus püütud energiamärgisega rehvide valimist  lihtsamaks teha, aga ka sellest ei pruugi tema hinnangul abi olla.

Küsitav energiamärgis

«Mingi euroametnik mõtles välja, et paneme energiamärgise ja kõik oskavad hästi valida, aga kust te teate, et netipoest üldse selle energiatähisega rehvi saate, sest rehvidel on tähised tootenumbri  järgi, mida netist ei leia. Kui tehas muudab kummisegu, siis on juba teine energiatähis,» küsis ta retooriliselt.

Kui aga otsida kõige odavama hinnaga rehve, siis selleks on veebipoed Tamme hinnangul õige valik. «Meile see sobib, sest saame mitu korda rehve vahetada, balanssida ja kogu aeg lisaraha küsida,» lisas ta irooniliselt. Veebist tellimisel võib tema sõnul saada komistuskiviks asjaolu, et paljud ei tea täpselt, millised rehvid autol on, millised on nende kiiruse- ja koormusindeksid.

«Oluline ei ole ainult rehvimõõt, sest näiteks välismaal sõites hakkab lugema ka see, milline kiirusindeks on autole ette nähtud,» põhjendas Tamm. Ta tõi näite, et kui Eestis on lubatud sõita rehviga, mille kiirusindeks on 160, siis Saksamaal kiirteedel peavad võimsamatel autodel olema all ka vastava kiirusindeksiga rehvid ning seda kontrollib politsei.

Veebipoodide üheks eeliseks tuuakse sageli, et seal on hinnad odavamad, siis Tamme sõnul võib olla ajal, kui rehvitöökojad müüvad n-ö ladu tühjaks, hinnavahe olla vaid paar eurot. Kindlasti ei saa aga Eesti väiksuse juures korralik firma lubada endale kehva kvaliteediga rehvide müüki. «Eesti on ju  nii väike, et kõik on kõigi sugulased ja kui sa mingit jama müüd, siis see firma lihtsalt ei kesta,» oli ta veendunud.

Veebipoodide suur erinevus

«Kui ma vaatan keskmist Eesti veebipoodi, mis on tehtud rehvitöökoja elektroonilisele kanalile, siis see jutt peab paika,» rääkis ettevõtja Indrek Saul. Kuna enamik ostjaid rehve ei tunne, siis ostetakse pigem tuntud firmanime järgi nagu Goodyear ja Dunlop. Samas on müügil palju märksa odavamaid rehve, mille kvaliteet on sama hea.

Sel kevadel tellis ta sõbra soovitusel rehvid Saksamaa veebipoest  Reifendirekt. «Reifendirekt  on võtnud sihikule ühe konkurentsiteguri - lihtsuse ja nad on arendanud oma veebipakkumist lähtudes sellest, et tavalisel inimesel peab olema lihtne rehve valida,» rääkis Saul. Ta lisas, et nii head veebipoodi ei ole ta näinud ja see on Amazoni ja E-Bay tasemel. Sauli sõnul ei pea sellest veebipoest ostes teadma rehvimõõte, kiiruse- ja kandevõime indekseid. «Trükid oma automudeli sisse ja ta ütleb, et sinu autole sobivad sellised rehvid,» rääkis Saul. Tänu sellele saab rehvide ostmisega tema sõnul hakkama ka autoomanik, kes neist midagi ei tea. Ostja jaoks teeb valiku lihtsamaks see, et osa rehvide juures on toodud ära nii testide tulemused kui ka kasutajate soovitused.

Ka meeldis Saulile selle veebipoe juures asjaolu, et maksta sai nii krediitkaardiga kui PayPaliga. Samuti pakub veebipood võimalust reastada pakutavaid mudeleid eri kriteeriumide, näiteks energiasäästlikus või müratase järgi. «Valik on tehtud oluliselt lihtsamaks kui tavalistes e-poodides,» tõdes ta.

Sauli sõnul on Eesti veebipoodidel üks eelis ehk neil on üldiselt olemas füüsiline pood. «Aga vaatasin neid, tellimise tähtaeg on sama, hinnatase on sama, makseviise on vähem, ainult pangaülekanne, ettemaks, krediitkaardiga maksta ei saa. Ise peab järele minema,» võrdles ta veebipoode. Kui Reifendirektil on kohale toimetamine hinna sees, siis Eesti poodide puhul tuleb selle eest eraldi maksta. «Ma kardan, et pikas perspektiivis sellisel moel ei konkureeri. Valdkonda uurinuna ma ei kujuta ette, kes suudaks Eesti tegijatest reaalselt  teha midagi, mis oleks parem kui Reifendirekt,» sõnas Saul.

Ta sisestas vestluse ajal Reifendirekti sisse ühe levinud automargi andmed ning kõige odavam pakkumine algas 48 eurost. «No ma arvan, et kallim tuleb midagi üle saja euro,» pakkus ta maksimumhinda. Selgus, et kõige kallima sellele mudelile sobiva rehvi hind kerkis 195 euroni. Keskmiselt pidi veebipood pakkuma 600 rehvi mudeli kohta.

Saul eksis oma esimese tellimuse tegemisel autoandmete kirjutamisel ning sai järgmisel päeval kätte autole mittesobivad rehvid, kuid ka nende tagastamine läks üllatavalt ladusalt, ei mingeid probleeme nagu veebipoodidest ostetud kaupade tagastamisel tavaliselt.  «Amazone on sisuliselt paljudes valdkondades muutnud peamiseks ostukohaks, nemad on rehvide müügi võtnud ette sama põhjalikult,» kiitis ta Reifendirekti. Sauli sõnul on ta väga nõudlik klient ja tal on hea ülevaade sellest, milline üks veebipood võiks olla ning Reifendirektil leidis ta paar väikest nüanssi, mis võiks olla paremini lahendatud. «Kui vaadata, kui palju on puudusi teisel e-poodidel siis, on suurusjärkudes vahe. Raske on midagi halba öelda,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles