Uuring: tarbijad eelistavad Selveri omamärgitooteid

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimase aasta jooksul on ka Prisma omamärgitoodete (X-tra ja Rainbow) ostmine kasvanud.
Viimase aasta jooksul on ka Prisma omamärgitoodete (X-tra ja Rainbow) ostmine kasvanud. Foto: Liis Treimann

Tarbijad märkavad poodides üha enam omamärgitooteid, millest märgatumad ja eelistatumad on Selveri keti tooted, selgus põllumajandusministeeriumi tellitud uuringust. Tarbijatele valmistab probleeme aga see, et omamärgitoodete päritolu ei ole alati selge.

Uuringust «Eesti elanike ostueelistused 2013» selgus, et  75 protsenti inimestest on poes tähele pannud kaupluste omamärgitooteid. Selliseid tooteid ei märka aga vanemaealised, mitte-eestlased, madalama haridusega ning väiksema sissetulekuga inimesed.

Kaupluste omamärgitoodetest on tuntumad-ostetumad Selveri, Rimi ja Säästu tooted. Selveri tooteid on märganud 75 protsenti vastajatest, ostnud 60 protsenti. Vastajatest 34 protsenti eelistab Selveri tooteid.

Rimi tooteid on märganud 68 protsenti ja ostnud 50 protsenti vastajatest. Neid tooteid eelistab 26 protsenti.

Säästu (ETK) tooteid on märganud 67 protsenti ning ostnud 45 protsenti vastajatest. Säästu tooteid eelistab 25 protsenti.

Neljandal kohal asuvad Alpenrose tooted (Rimi, Säästumarket), mida on märganud 55 protsenti ning ostnud 32 protsenti. Eelistab neid tooteid 12 protsenti.

OptimaLinja (Maxima) tooteid eelistab 10 protsenti. Neid ostnud on 27 protsenti ning märganud 46 protsenti vastanutest.

Veidi vähem populaarsed on Favorit (Maxima), Old Farmer (Rimi), % (Rimi, Säästumarket), Rainbow (Prisma) ning X-tra (Prisma) tooted.

TNS Emori uuringuekspert Katrin Männaste tõi välja, et Prisma omamärgitooted ei ole nii populaarsed, kuna need ei ole lihtsalt kõikjal Eestis kättesaadavad.

Samas selgus uuringust, et viimase aasta jooksul on Prisma omamärgitoodete (X-tra ja Rainbow) ostmine kasvanud. Tunamullusest vähem osteti mullu Alpenrose, OptimaLinija ja % tooteid.

Ostukorvis on omamärgitoodete keskmine osakaal 10 protsenti.  

Segadus toote päritolumaaga

Positiivne on see, et tooted suurendavad valikuvõimalusi ning on odavad. Negatiivsena toodi välja seda, et sageli ei selgu pakendilt tootjat.

«Päritolu kindlakstegemist raskendab selgelt private labelite laialdane kasutamine, kuna tootjat on keerulisem tuvastada,“ selgitas põllumajandusministeeriumi kaubanduse ja põllumajandussaadusi töötleva tööstuse osakonna juhataja Taavi Kand.

 Toidukaupade ostueelistuste ja hoiakute uuringust selgus, et tarbijad sooviksid toidu kohta enim teada selle päritolumaad, tootjat ja koostist, samuti soovitakse rohkem reklaami ja degusteerimisi.

Uuringu «Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2013» viis põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS Emor.  Vastajate arv oli 557.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles