Vaata, milliste kaupade puhul peetakse kodumaisust oluliseks

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kartulikotid keldris.
Kartulikotid keldris. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Möödunud kümnendi keskpaigaga võrreldes on veidi langenud kodumaiseid tooteid eelistavate inimeste osakaal, kuid kodumaisus püsib olulise valikutegurina – neid eelistaks 81 protsenti tarbijaist, mis on mõnevõrra suurem hulk kui mullu.

Kolmveerand eestimaalastest usub end ostvat valdavalt kodumaiseid toidukaupu, selgub põllumajandusministeeriumi tellitud uuringust. 2012. aastaga võrreldes on kasvanud ka toidukaupade päritolumaa hoiakuline tähtsustamine  – päritolumaad peab oluliseks 72 protsenti tarbijaist. Oluline mõjutaja on siinjuures vanus ja haridustase: mida kõrgem haridustase, seda enam valitakse kodumaiseid toidukaupu, alla 35-aastaste seas hinnatakse importtoiduainete osatähtsust suuremaks kui vanemate tarbijate hulgas.

Kodumaiseid kaupu ostetakse, kuna neil on harjumuspärane maitse. Tooted on värsked, usaldusväärsed, tervislikud, püsiva kvaliteediga ja nende sortiment on lai.

Vastajad hindasid, milliseid kodumaised tooteid ostavad nad alati.

  • Kartul (75 protsenti ostab ainult kodumaist toodet)
  • Kohupiimakreemid (64 protsenti)
  • Keedised, moosid (60 protsenti)
  • Jogurt (60 protsenti)
  • Värske liha (58 protsenti)
  • Valmistoidud (52 protsenti)
  • Suitsuvorst, sink (51 protsenti)
  • Juust (50 protsenti
  • Majonees (49 protsenti)
  • Jahu ja tangained ( 47 protsenti)
  • Linnuliha (46 protsenti)
  • Õlu (45 protsenti)
  • Jäätis (41 protsenti)
  • Mahlatooted (37 protsenti)
  • Värske köögivili (36 protsenti)
  • Viin (25 protsenti)
  • Kalatooted (25 protsenti)
  • Küpsised/keeksid/koogid (25 protsenti)
  • Toiduõli (22 protsenti)
  • Kommid, šokolaadid (20 protsenti)
  • Värske puuvili, marjad (19 protsenti)
  • Makaronitooted (11 protsenti)
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles