Amet: Starmani elektripakettide reklaamid olid eksitavad

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starmani auto.
Starmani auto. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Telekommunikatsiooni- ja elektrimüügifirma AS Starman muutis tarbijakaitseameti järelevalvemenetluse tulemusel oma elektripakettide reklaame, teatas tarbijakaitseamet.

Starman avalikustas nimelt mullu reklaame, milles esitas muu hulgas järgmisi reklaamväiteid: «alati soodsam kui Eesti Energia» ja «puuduvad tähtajalised lepingud». Tarbijakaitseamet analüüsis eeltoodud reklaamlauseid sisaldavaid reklaame ning alustas ettevõtte suhtes järelevalvemenetlust, saates firmale möödunud aasta novembris selgitusnõude.

Reklaamlause «alati soodsam kui Eesti Energia» puhul oli tegemist võrdleva reklaamiga, kuivõrd see viitas otseselt samal kaubaturul tegutsevale konkurendile Eesti Energia AS-ile. Võrdlev reklaam ei tohi olla muu hulgas eksitav, samuti peavad võrreldavad tunnused olema tõendatavad.

Starman ei suutnud väiteid tõestada

Konkreetsel juhul võrreldi reklaamis Starmani ja Eesti Energia elektriteenuse hindu ning väideti, et Starman on alati odavam kui Eesti Energia. Tarbijakaitseamet juhtis Starmani tähelepanu sellele, et seesuguse reklaami avalikustamise jätkamiseks oleks firma pidanud tõendama selle väite õigsust. Kuivõrd Starman möönis, et tal ei ole võimalik tõendada, et ta on igal ajahetkel Eesti Energiast soodsam, siis lõpetas ettevõte kõnealust reklaamlauset sisaldavate reklaamide avalikustamise.

Reklaamlause «puuduvad tähtajalised lepingud» puhul oli tegemist valeväite esitamisega reklaamis ja seega reklaami põhinõuete rikkumisega. Reklaamiseaduse üldnõuete kohaselt ei tohi reklaamis esitada valeteavet.

Kõnealune reklaamlause viitas sellele, nagu ei sõlmiks Starman üldse tähtajalisi lepinguid. Tulenevalt nii Starmani üldtingimustest kui ka võlaõigusseaduse sätetest saab ettevõtte reklaamitavate elektripakettide lepinguid käsitleda teatud juhtudel siiski tähtajalistena. Seega oli reklaamlause tarbijakaitseameti hinnangul käsitletav valeteabe esitamisena reklaamis. Ameti sekkumisel lõpetas Starman kõnealust reklaamlauset sisaldavate reklaamide avalikustamise.

Kuna Starman lõpetas ülaltoodud reklaamlauseid sisaldavate reklaamide avalikustamise, siis lõpetas tarbijakaitseamet tänavu märtsis ettevõtte suhtes järelevalvemenetluse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles