Tarbijakaitse sekkus Elisa reklaami

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa eksitas kliente.
Elisa eksitas kliente. Foto: Toomas Huik

Elisa teatas Zeni kodulehel olnud reklaamuudises, et Zen naudib Tallinnas kiireimat mobiilset internetti. Tarbijakaitseameti hinnangul võis see tarbijaid eksitada ja nii palus amet uudise sisu muuta või selle üldse maha võtta.

Mõned nädalad tagasi pöördus Tarbija24 poole pahane klient, kes tahtis teisigi teavitada Elisa järjekordsest alatust reklaamitrikist. Nimelt oli Zeni kodulehel üleval uudis, et Zen naudib kiireimat internetti, kus mainitakse kiiruseid kuni 22 megabitti sekundis. Lähemal uurimisel avastas lugeja, et sellest pole Zeni kõnekaardi omanikele mingit kasu, kuna Zenil on kiirusepiirang kuni 1mbit/s.

Tarbijakaitseamet uuris reklaamuudises esitatud väiteid ning leidis, et Zen kõnekaardi olemasolevale või tulevasele kliendile võib jääda ekslik mulje Zen kõnekaardiga saavutatavast võimalikust tippkiirusest.

«Kuna teadaolevalt on kõikide Zeni netipiletite puhul interneti kiiruseks kuni 1mbit/s., siis uudises kajastuv lause «Zeni kliendid kasutavad mobiilset internetti aga just Elisa võrgus ehk neil on võimalus nautida Tallinnas kõige kiiremat ja parimat mobiilset internetti» ja tekstiosa «Elisa võrgus jõudsid tippkiirused kuni 22 megabitini sekundis» koosmõjus, võivad tarbijaid eksitada,» selgitas ameti turismi- ja reklaamitalituse juhataja Katrin Malm.

«Leidsime, et selliselt sõltumatu uuringutulemuse kajastamine ei ole õigustatud ning palusime veebilehel sisse viia vajalikud muudatused (eemaldades eksitav kujutlus nagu võiks Zen kõnekaardiga saavutada maksimaalse võimaliku tippkiiruse Elisa võrgus) või eemaldada uudis tervikuna Zen kõnekaardi uudisvoost, mida Elisa ka tegi,» lisas Malm.

Elisa suhtekorralduse spetsialist Marit Liik ütles, et oma reklaamitegevuses järgib Elisa kõiki Eestis kehtivaid seaduseid. «Kindlasti ei soovi Elisa oma kliente eksitada,» ütles ta.

Liik selgitas, et Elisa veebilehelt leiab palju erineva temaatikaga teadaandeid ja uudiseid. «Uuendame oma uudisvoogu vastavalt sellele, mis klientidele ka enam huvi pakub ja ajakohane teema on,» vastas Liik küsimusele, miks otsustati uudis maha võtta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles