Lee Murrand: on suur erand, et Eestis korraldavad palgalõhekampaaniat vabatahtlikud

Linda Pärn
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lee Murrand Tallinnas Wabaduse kohvikus, kus toimus pressikonverents kampaaniale "Tilliga või tillita".
Lee Murrand Tallinnas Wabaduse kohvikus, kus toimus pressikonverents kampaaniale "Tilliga või tillita". Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES

Reklaamiagentuuri Hunt direktor Lee Murrand tõi 10. aprillil toimunud «Tilliga ja tillita» pressikonverentsil välja, et Eesti on Euroopa Liidus ainus riik, kus palgalõheteemalist kampaaniat on korraldanud vabatahtlikud.

BPW Estonia ehk Eesti Ettevõtlike Naiste Assotsiatsioon korraldas sel aastal kampaaniat «Tilliga ja tillita» juba viiendat korda. 10. aprillil pakutakse sel puhul teatud söögikohtades tilliga ja tillita sööke kahe erineva hinnaga. Tilliga eine on 30 protsenti kallim kui samasugune eine ilma tillita. Kampaania sisu tuleb sellest, et Eestis on meeste ja naiste palkade vahel lõhe kuni 30 protsenti.

Lee Murrand on BPW Estonia Ettevõtlusklubi president ja tema reklaamiagentuuris Hunt on välja töötatud ka «Tilliga ja tillita» kampaania bränding. Eelmise aasta kevadel toimus Eestis Euroopa Liidu liikmesriikide kohtumine, kus paluti kolmel riigil esitada oma kampaaniad. Belgia ja Hispaania kõrval oli esindatud ka Eesti.

«See on suur erand, et MTÜ viib riigis läbi selleteemalist kampaaniat,» selgitas Murrand, miks Eesti nimistusse sattus. «Mitte üheski liikmesriigis ei tegele sellega vabatahtlikud, me oleme ainukesed.»

Kohtumisel oli Murrandi sõnul juttu ka kampaaniatele kulunud summadest. Näiteks korraldati Hispaanias üleriigiline palgalõheteemaline loterii. Belgias aga tehti ametiühingute ja poliitiliste parteide toetusel keerukad videoklipid. «Pärast tulid liikmesriikide esindajad minu juurde ja ütlesid, et see on geniaalne, mis te siin Eestis teete – peaaegu ilma rahata ja sellise asja! Müts maha, meie MTÜ on seda juba viis aastat vedanud,» nentis Murrand. «See on ikkagi vabatahtlike inimeste toetusel ja ega need 80 söögikohta ei ole iseenesest tekkinud, vaid on meie noorliikmete väleda töö tulemus.»

Kampaania kaaskorraldaja Kadri Mägi avaldas heameelt, et nüüd on ka Sotsiaalministeerium teinud oma kampaania ja palgalõhe teemal räägitakse võrdse palga päeval üle Eesti. «Meie põhieesmärk on, et ühiskonnas oleks teadvustatud, et see probleem on suur ja see ei ole ainult üksikute naisaktivistide probleem. See on ikkagi ühiskonna terav sotsiaalprobleem.»

See, et naine saaks end majanduslikult sõltumatuna tunda, on Mägi selgitusel ka meestele kasulik. «Kui naise sissetulek on piisav, on peres ka muid pingeid vähem,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles