Soodustus soodustuse otsa

Prisma püüab kliente kampaaniaga, kus iga päev on teatud tootekategooria asjad tavahinnast 25 protsenti soodsamad.

FOTO: Toomas Tatar

Konkurents toidupoodide vahel on nii tihe, et sunnib kaupmehi aina uusi sooduskampaaniaid välja mõtlema. Olgu selleks siis märksa odavama kinopileti pakkumine või lubadus, et ühel kindlal päeval tuleb näiteks mähkmete eest maksta kõigest kaks kolmandikku senisest hinnast.

«Toidu- ja esmatarbekauba sooduskampaaniad – tõsi küll, erinevate rõhuasetustega kampaania sõnumil ja kaubavalikul – toimuvad jaekettides 365 päeva aastas,» rääkis Eesti Tarbijate Ühistu turundusjuht Andres Lember. Ta rõhutas, et iga kaupmees püüab kampaaniatest maksimumi võtta, et tabada tarbijate ootusi kõige paremini. «Eks see on ka põhjus, miks mõeldakse välja uusi kampaaniasõnumeid ja värskendatakse tarbijate seas juba tuntud kampaaniaid,» rääkis Eesti suurima poeketi turundusjuht.

Lemberi sõnul ei ole kampaaniate loomises midagi enneolematut, see on tavapärane ja loomulik protsess. «Jaekettide kampaaniate eesmärk on ennekõike leida kliendi vajadusi rahuldavad atraktiivsed pakkumised, et teravas konkurentsis klient just enda poodi saada ja müüke suurendada,» rääkis Lember. «Eestimaa inimestele lähevad kampaaniad korda,» rõhutas Lember. Ta lisas, et ehkki kampaaniad hakkavad silma, tuleb lõviosa poekäibest siiski tavakaubast.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul aga aitavad kampaaniad oluliselt müügile kaasa. «Ilma nendeta ei saa Eesti üliteravas konkurentsis keegi teistega sammu pidada,» oli ta veendunud. Maxima kogemus ütleb, et edukas kampaania ärgitab konkurente seda järele tegema. «Teisipäeval algavate sooduspakkumiste tulemuslikkust näitab ka see, et nii mõnigi teine kett on hakanud samuti tegema seniste üksikute või igakuiste kampaaniate asemel suurema sagedusega müügikampaaniaid,» rääkis Erilaid.

Rimi pakub sel nädalal oma klientidele võimalust osta Forum Cinemase kinodesse pileteid viiendiku võrra odavamalt. Kas algselt kliendikaardi kolmanda aastapäeva tähistamiseks mõeldud kampaaniat ka korratakse, Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja öelda ei soovinud. «Mis puudutab kampaaniaid, kus kliendid saavad ostuga koos kupongi, mis annab järgmise ostu pealt teatud protsendi ulatuses allahindlust, siis on Rimi tänini ainuke kauplustekett, kes neid läbi viib,» rääkis Lilleoja.

Rimi on seesuguseid kampaaniaid teinud mitu korda ning need on olnud väga populaarsed. «Näiteks sügisel toimunud kampaania järel ootas terminalis allahindluskupong enam kui 200 000 Rimi klienti,» rääkis Lilleoja.  

Ka Selver on aeg-ajalt sooduskuponge kasutanud. «Kupongid on suunatud ostjale, keda ootame oma kauplusesse tagasi. Tegemist on efektiivse ja toimiva kliendilojaalsuse kasvatamise võimalusega, aga sõnum peab olema lihtne ja selge,» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu.

Tema sõnul saavad teiste kettide kampaaniaid kommenteerida ainult asjaomased poed ise. «Küll võib üldiselt öelda, et kui kampaania töötab hästi, töötab see hästi aastaid. Kui asi ei lähe käima, tuleb õigel ajal lõpetada ja midagi uut välja mõelda,» rääkis Vilu.

Vilu sõnul näitab Emori uuring, et kõige tuntum jaekampaania on Selveri «Laadapäevad», mida on korraldatud juba üle kümne aasta. ««Laadapäevade» soodustuses olevate kaupade müük kasvab kümneid kordi ja loomulikult tõstavad sellel ajal tehtud ostud ka üldist käivet märgatavalt,» lisas Vilu.

Prisma korraldas pikalt kaks korda aastas kampaaniat «Osta ära!», kus osa kaupa oli soodushinnaga. Paari aasta eest aga otsustati kontseptsiooni muuta ja nüüd saab ühel päeval teatud kaupu 25 protsenti odavamalt.

««Osta ära!» kampaania läheb Prisma klientidele korda ja seetõttu ei ole meil praegu plaanis seda lõpetada,» rääkis Prisma turundusjuht Silver Säga.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles