Amet: paljud kasutatud autode müüjad varjavad teadlikult sõiduki tausta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tarbijakaitseamet, maksu- ja tolliamet ning maanteeamet jätkavad mullu kevadel alguse saanud kasutatud autode turu korrastamist uue teavituskampaania ja ühiskontrollidega, millesse on kaasatud politsei- ja piirivalveamet.

Tarbijakaitseamet ja maanteeamet tuvastasid aasta jooksul kontrollitud 49 ettevõttes 178 auto puhul 335 rikkumist (mõnel autol oli mitu rikkumist). Kõige enam ehk neljandik rikkumisi puudutas olukorda, kus auto oli osaliselt või täielikult üle värvitud ning viiendik kontrollitud masinatest ei olnud tegelikult müüja reklaamitud varustusega.

Tarbijakaitseamet nendib, et jätkuvalt on populaarsed manipulatsioonid läbisõidumõõdikuga – hodomeetrinäit ei vastanud 23 korral tegelikkusele. Veel selgus 35 korral, et väidetavalt suurepärases korras olev auto ei käivitu ja on kehvas tehnilises seisukorras ning 28 juhul tuvastati sõiduki avariilisus. 40 juhul jättis müüja ostjale mulje, et ta on juriidiline isik.

Lisaks ei tähista müüjad oma tegevuskohta ärinime ja kauplemisajaga ning müügil on autod, millel puudub igasugune teave, sh registreerimisnumber.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles olukorda iseloomustades, et senise ühistegevuse tulemusena on turul ühest küljest muutunud kõik, aga teisest küljest paraku mitte midagi. «Ettevõtjate endi sõnul on tarbijad ärganud ning see on parim tunnustus meie senisele ettevõtmisele,» märkis ta.

Ükski kontroll ei ole tema sõnul ei mahult ega tõhususelt võrreldav ostjaskonna enese nõudlikkuse kasvuga. See asjaolu on loonud ka ettevõtjates arusaama, et kvaliteedi tõstmise ehk korrektse ja põhjaliku teabe esitamisega on võimalik üles ehitada pikaajaline konkurentsieelis.

Siiski tuleb Sooniste sõnul tõdeda, et turul tegutseb jätkuvalt hulk müüjaid, kes varjavad teadlikult sõiduki tausta või manipuleerivad sellega.

«Meie selge sõnum tarbijatele on, et ärge ostke põrsast kotis, kus «kotiks» võivad osutuda tähistamata müügiplatsid ja ebaselgus selle osas, kes on auto tegelik müüja, puuduv informatsioon auto kohta, sealhulgas registreerimisnumber, kontrollimata ajalugu ja avariilisus,» lausus ta.

Tarbijakaitseameti peadirektor koputas ka tarbijate südametunnistusele, märkides, et kasutatud auto ostmisel tuleb arvestada, et see pole enam uus. «Seega ei saa eeldada, et autol ei ilmne pärast ostu ühtegi viga, ja tegemist ei pruugi olla tootmisvigadega.»

Sooniste sõnul ei tohi unustada, et ostu-müügiprotsessis on lisaks ostjale õigused ka müüjal ning et uus kvaliteediolukord eeldab mõlemalt poolelt ka vastutustundlikkuse kasvu.

Kolme ameti jätkukampaania algab esmaspäeval, 14. aprillil. Endiselt on avatud kampaania veebileht ostatargalt.ee, mis on uuendatud ning kust saab praktilist infot kasutatud autode ostmise kohta.

Seekord on üks kampaania sihtgruppe vene keelt kõnelev elanikkond, mistõttu on valminud ka venekeelne veebiportaal pokupaisumom.ee. Vaata reklaami:
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles