AMTEL: vanemate sõidukite hodomeetri näitu keritakse veel massiliselt

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõiduki spidomeeter.
Sõiduki spidomeeter. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat ütles Tarbija24-le, et kolme riigiameti koostöös toimunud autoturu korrastamine on maksupettuste mahtu vähendanud küll juba 4-5 korda, kuid vanemate sõidukite osas on tööpõld veel väga lai.

AMTELi hinnangul on maksu- ja tolli-, maantee- ning tarbijakaitseameti suhteliselt ainulaadse koostöö käigus autoturgu oluliselt korrastatud – maksupettuste maht on vähenenud 4-5 korda ning oluliselt on tõusnud klientide ehk tarbijate teadlikkus. «Maksupettuste vähenemine on saavutatud tänu sissetoodavate vähekasutatud autode põhjaliku taustakontrolliga. Selle tulemusena on selles autosektori osas skeemitamine väga tuntavalt vähenenud,» märkis Sillat.

Kuid vanemate kui 2009. aasta väljalaskega sõiduautode osas on AMTELi arvates tööpõld veel väga lai. «Maksupettuste osa on selles sektoris mahuliselt tuntavalt väiksem, aga hodomeetri näitude vähendamine ja peidetud avariilisusega autode pakkumine on tõsised ja täna veel üsna massiliselt toimuvad rikkumised,» nentis Sillat.

Täiesti tavapärane on Sillati sõnul näiteks läbisõidu näidu vähendamine 400 000 kilomeetrilt 200 000-le või isegi alla selle. «Riigiametite töö selles suunas peab kindlasti jätkuma, oluline on lisaks maksude laekumise tagamisele ka auto tausta ning tehnilise seisundi kontroll sissetoomisel. Ka teavitusel on väga suur roll, eriti vene keelt kõnelava elanikkonna hulgas,»lisas Sillat. Et lihtsustada autoostjate valikuid, hakkab AMTEL lähiajal väljastama «Tunnustatud automüüja» kvaliteedimärki automüügiettevõtetele, kust ostjatel oleks turvaline autot soetada.

AMTEL loodab, et peatselt Riigikogus arutlusele tuleb käibemaksuseaduse muudatus, mis puudutab ametiautode sisendkäibemaksu mahaarvemise piiramist, ei avalda liiga suurt negatiivset mõju vähehaaval korrastatud autoturule. AMTELi hinnangul on täna tänu seadusandluse nõrkadele kohtadele võimalik üheteistkümnel eri viisil vältida firmaautode käibemaksu tasumist ning neid kindlasti skeemitajad ka kasutama hakkavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles