Konserveeritud viljad, mida ei peaks ostma

Konserveeritud tomatid

FOTO: SCANPIX

Konserveeritud viljad võivad tunduda tervisliku valikuna, kuid tegelikult sisaldavad need rohkelt soola ja säilitusaineid.

Konserveeritud toidud võivad seista riiulil kuid, mõnikord isegi aastaid, kirjutab onegreenplanet.org. See võib tunduda mugavana neile, kel aega vähe. Ent konserveeritud toiduaine toiteväärtus on madalam võrreldes värskete ja külmutatud toiduainetega. Lisaks võib pidev konservide söömine kasvatada organismis hüppeliselt kahjuliku bisfenool-A (BPA) määra.

Mida ei peaks sööma konserveeritult?

Oad

Konservoad sisaldavad rohkelt soola. Parim variant on osta ube lahtiselt ja neid ise küpsetada. Ühest küljest säästab see raha, teisalt omistuvad paremini kasulikud toitained. Kui siiski konservube osta, peske ja nõrutage need ära. 2011. aastal läbi viidud USA uuring näitas, et selliselt vähenes naatriumi sisaldus konservubades märgatavalt.

Marjad

Marjad sisaldavad palju C-vitamiini, kuid konserveeritud marjad sisaldavad seda märksa vähem. Näiteks on värsketes maasikates ja vaarikates kaks korda rohkem C-vitamiini kui konserveeritud marjades.

Spinat

Niisamuti nagu marjade puhul, on ka konserveeritud spinatis C-vitamiini sisaldus õige napp. Spinati keetmisel kaob samuti suur hulk kasulikke toitaineid, kuid siiski mitte nii palju.

Tomatid

Tomatite happelisus tõstab toksilise bisfenool-A väljalekkimist plekkpurgi sisekihist. Seda on seostatud reproduktiivprobleemide, neuroloogiliste probleemide, vähkkasvajate ja mitmete teiste tervisehäiretega.

Ananass

Toores ananass sisaldab umbes 20 mg C-vitamiini 100 grammi kohta, kuid konserveeritud kujul sisaldab see C-vitamiini neli korda vähem – vaid 5 mg.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back