Tubakatootjad pole nõus e-sigareti reklaami keelustamisega

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-sigaret. Pilt on illustreeriv.
E-sigaret. Pilt on illustreeriv. Foto: Panther Media/Scanpix

Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooni leiab, et ehkki e-sigaretid tuleb seadusega alaealistele ühemõtteliselt keelustada, ei tohiks keelata e-sigarettide reklaami.

Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooni saatis sotsiaalministeeriumile oma hinnangud tubakaseaduse ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu kohta.

Eelnõuga soovitakse muuhulgas kehtestada e-sigarettidele ka selge reklaamikeeld. Nii lisatakse reklaamikeeld tubakatoote tarvitamiseks mõeldud toodetele, tubakatootega sarnaselt kasutatavatele toodetele ja nende osistele.

«Me mõistame, et muutmise seaduse eesmärgiks on kaitsta alaealisi e-sigarettide kahjuliku mõju eest. Me nõustume sellega, et e-sigaretid ei tohiks olla kättesaadavad alaealistele samamoodi, nagu neile ei tohiks olla kättesaadavad tubakatooted,» märgivad tubakatootjad. «See eesmärk ei õigusta siiski Eesti e-sigarettide turu ebaproportsionaalset reguleerimist. E-sigarettide turu uuringud näitavad, et neid tooteid kasutavad peamiselt juba suitsetavad täiskasvanud, kellest paljud soovivad suitsetamist maha jätta,» lisatakse kirjas sotsiaalministeeriumile. Tootjad leiavad, et on vähe tõendeid selle kohta, et e-sigarette kasutaksid mittesuitsetajad või alaealised.

«Ei esitata mingit tõendusmaterjali selle kohta, miks see (reklaamikeeld – toim.) vajalik on. Reklaami keelustamise tagajärjeks oleks tarbijate valikuvõimaluste vähenemine seetõttu, et uutel tulijatel oleks raske e-sigarettide turule siseneda, mis takistaks omakorda olemasolevate toodetega võrreldes kõrgema kvaliteediga toodete väljaarendamist ja turustamist. E-sigarettide reklaami täielik keelustamine «külmutab turu» ja kahjustab konkurentsi,» leiavad tootjad, kes teevad ettepaneku reklaamiseaduse muudatused eelnõust välja jätta.

Tubakatootjate hinnangul jääb e-sigarettide osas plaanitav eelnõu üldse väga ähmaseks ja segaseks. E-sigarette nimetatakse «toodeteks, mida kasutatakse sarnaselt tubakatoodetega», ent see on tubakatootjate hinnangul liiga lai ja ebamäärane mõiste.

«Umbmäärased ja avatud definitsioonid ning mõisted tekitavad segadust ja kujunevad eelnõu seaduseks saamisel selle jõustamist takistavateks,» leiab Tubakatootjate Eesti Assotsiatsioon.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles