Elisa: noor ei osanud mobiili kasutada

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parempoolsel neiul on käes nutitelefon Sony Ericsson Xperia. Pilt ei ole looga seotud.
Parempoolsel neiul on käes nutitelefon Sony Ericsson Xperia. Pilt ei ole looga seotud. Foto: SCANPIX

Elisa selgitab, et kliendi sõnutsi katkise telefoni taga peitub tegelikult tema enda ebapiisav mobiili kasutusoskus, mille tõttu on seadet korduvalt hooldusesse toodud.

Tarbija24 poole pöördus 16aastane Birgit, kes ostis pea kaks aastat tagasi nutitelefoni Sony Ericsson Xperia. Toote garantii kehtib veel käesoleva aasta 7. juunini. Paraku on ta selle aja jooksul pidanud telefoniga käima kolm korda remondis.

«Esimene kord oli probleem, et telefon ei lasknud süsteemi uuendada. Siis nad ütlesid, et sellega ei oleks tohtinud mingit probleemi olla, et asi oli meis, et me ise ei osanud seda teha. Hiljem öeldi, et viga ei leitud,» rääkis Birgit.

Praegu on Birgiti sõnul telefonil kõikvõimalikud vead. «Vahepeal lülitub telefon ise välja, siis ei lase sisse ega välja helistada. Nüüd ei tööta mälukaardipesa ja pilti ei saa ka teha,» loetles ta. Esimesed probleemid tekkisid paar nädalat pärast ostu.

Järelmaksuga telefoni eest tuleb iga kuu tasuda 12 eurot. «Minu arvates on seda palju telefoni eest, mis ei tööta,» leidis Birgit.

«Antud kliendi puhul on reeglina hoolduste põhjuseks olnud kliendipoolne mobiiltelefoni ebapiisav kasutusoskus,» ütles Elisa Eesti AS suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

Esimesel korral käis telefon Raiski sõnul hoolduses seetõttu, et klient ei osanud iseseisvalt teha tarkvarauuendust. «Hoolduses tehti see ära ning ühtegi viga ega takistust tarkvarauuenduseks reaalselt ei olnud,» ütles Raiski.

Laadis liiga palju rakendusi

Teisel ja kolmandal korral on suhtekorraldusjuhi selgitusel hoolduses selgunud, et mobiiltelefoni vaba sisemälu on seadme normaalseks opereerimiseks liiga vähe. «Klient laadis mobiiltelefoni liiga palju rakendusi, mis koormasid sisemälu ja mille tõttu muutus telefon aeglaseks ega funktsioneerinud enam nii kiirelt ja korralikult kui vaja,» tõdes Raiski.

Raiski tuletab meelde, et mobiiltelefoni ei maksa n-ö pilgeni täis laduda ehk kogu sisemälu rakenduste alla panna. Samamoodi on ka lauaarvutiga, et kui kogu sisemälu ära kasutad, siis arvuti muutub aeglaseks ja ei toimi enam väga hästi. Kui näiteks mobiiltelefoni sisemälu on 8GB, siis sel juhul tasuks 1GB sisemälust vähemalt vabaks jätta. Sel juhul töötab seade korralikult.   

Kui klient soovib aga ikkagi niivõrd palju rakendusi telefoni lisada, tuleb osta telefoni lisaks täiendav mälukaart või soetada võimsama sisemäluga seade (mobiiltelefon).   

«Probleemide iseloomu arvestades on tõenäoline, et lisaks sisemälu ülekoormamisele on pidevas ülekoormuses olnud ka telefoni vahemälu. Seadme vahemälu ülekoormus tekib siis, kui hoida pidevalt avatuna liiga palju rakendusi ja veebibrausereid. Seetõttu muutuski seade väga aeglaseks ning kasutus oli tugevalt häiritud. Kui klient tegi mobiiltelefonile taaskäivituse ehk restardi, siis telefon sulges automaatselt vahemälus avatuna hoitud rakendused ja veebibrauserid ning telefoni kasutamine muutus taas normaalsemaks,» kinnitas Raiski.

Vahemälu ülekoormamise vältimiseks soovitab Elisa telefoni laadida rakendus nimega Advanced Task Killer. Nimetatud äpp sulgeb ühe klikiga kõik rakendused, mis on seadme kasutajal telefoni vahemälus antud hetkel avatud.

Ainsaks telefoni veaks ning garantiiliseks remondi alla läinud paranduseks on Elisa teatel seadme hoolduste reas olnud kuulari vahetus. See jäi garantiilise remondi alla ja vahetati kliendil välja tasuta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles