Hommikune ajaleht jõuab postkasti lõunaks

Marina Lohk
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postkast
Postkast Foto: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Kandevõrgu optimeerimise raames hakati Kohtla-Nõmme elanikele posti tooma Jõhvist ning elanikud kurdavad, et saavad oma hommikused lehed kätte alles lõuna paiku.

Alates 1. maist hakkas Kohtla-Nõmme elanikele kahe kirjakandja asemel posti tooma auto, mis tuleb Jõhvist. Vallavanem Riina Sooäär ütles Tarbija24’le, et valla kodanikud olid juba enne muudatuse jõustumist mures, et nüüd ei saa enam lehti hommikul kätte, ning esitasid vallale 11 allkirjaga avalduse.

Tänaseks on tema sõnul selgunud, et lehed, mis jõudsid varem elanike postkastidesse hommikul, toimetatakse nendeni alles kella 13-13.30 paiku. Vallal on plaanis esitada Eesti Postile järelepärimine, kas olukorda ei oleks võimalik siiski muuta.

Eesti Posti postiteenuste divisjoni juht Kaido Padar selgitas, et Kohtla-Nõmmel pandi tõepoolest kahe kirjakandja asemele autokanne Jõhvi kaudu, sest seda oli efektiivsem kasutada.

Kandevõrgu optimeerimise pärast oli mures ka Saaremaa leht Meie Maa, kirjutades, et mõnesse paika võib post hakata jõudma erinevatel aegadel.

Kaido Padar märkis, et kuna posti mahud kogu aeg muutuvad, on kandevõrgu ümberkorraldamine pidev protsess. Näiteks võidakse panna kolme kirjakandja asemel mingis piirkonnas tööle kaks, kuid see ei muuda tema sõnul kuidagi kliendile saadetiste kättetoimetamist.

«Meil on kohustus kõik kella 16ks kätte toimetada. Ma väidan, et kella 14ks on kõik kätte viidud,» ütles Padar. Ta selgitas, et kui kolme asemel pannakse tööle kaks autot, siis tegelikult keegi isegi võidab, kuna ajavahemik, mil post laiali viiakse, läheb pikemaks selle võrra, et hommikul alustatakse varem. Teisisõnu saab osa inimestest oma posti hoopis varasemast varem kätte.
Muudatused tulenevad Padari sõnul sellest, et kui mõnes piirkonnas perioodikat üldse enam ei tellita, vaadatakse, kuidas saab sama ringi efektiivsemalt ära teha.

Kui mõnes kohas kirjakandjate arvu vähendatakse, siis mõnes teises kohas võib olla ka vastupidi. Näiteks uuselamurajoonis võib osutuda mõistlikumaks ühe auto asemel panna tööle kaks jalgsi või rattaga kirjakandjat.

Lisaks kinnitas Padar, et maapiirkondades on ka varem nii olnud, et osa inimestest on saanud lehe hiljem kätte ja mitte kõik ei ole seda saanud päris hommikul vara.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles