Eestlased eelistavad vorsti grillida

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Grillvorst.
Grillvorst. Foto: Erakogu

Rakvere lihakombinaadi jaanieelsed müügitulemused näitavad, et inimesed eelistavad grilltoodetest peamiselt grillvorste. Eelistatuim liha on šašlõkk keefirimarinaadis.


Jaaninädalal ostetakse Rakvere lihakombinaadi turundusdirektor Liina Jaansoni sõnul poole rohkem grillvorste kui tavapäraselt, ehk nädalaga umbes 40 tonni. Jaanikuu grillvorstide müügitrend on tõusujoonel ning ettevõte prognoosib enam kui 25 protsendilist müügikasvu võrreldes eelmise aasta jaanikuuga.

«Grillvorstid on inimeste laual nüüd juba aastaringselt ja selle aasta viie esimese kuu müügitulemuste põhjal saab väita, et grillhooaja tarbijaeelistuseks on grillvorst. Nii nagu ka eelmisel aastal on suurimat kasvu näidanud soodsama hinnaga grilltooted,» selgitas Jaanson.

Kasvu on näidanud ka naturaalsete grillvorstide tarbimine, nende lihasisaldus on võrreldes eeltöödeldud vorstiga tunduvalt suurem – umbes 75 protsenti. Selle aasta esimese viie kuu jooksul on Rakvere müünud kokku 210 tonni grillvorste.

Tervise Arengu Instituudi soolakalkulaatori järgi sisaldavad kaks keskmist grillvorsti (50 grammi tükk) 90 protsenti soovituslikust päevasest soolakogusest (viis gammi päevas). Sama palju šašlõkki (100 grammi), ehk neli tikutopsisuurust tükki peidavad endas 1,85 grammi soola, ehk 37 protsenti soovituslikust päevanormist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles