iDeal kampaania

Koolipoiss süüdistab Hesburgerit vassimises

Ekraanitõmmis Hesburgeri tarbijamängust.

FOTO: facebook.com/HesburgerEE

Hesburgeri tarbijamängus «Köievedu» osalenud koolipoiss Aleksandr avastas, et mängu on kaotus juba sisse kodeeritud ning ta peab seda kavalaks nipiks, kuidas inimeste andmeid koguda. Hesburgeri kinnitusel aga mingit pettust ei ole.

Kiirtoidukoht Hesburger alustas möödunud esmaspäeval oma Facebooki lehel tarbijamänguga «Köievedu». Üks mänguhuvilistest, 18-aastane Aleksandr, hakkas asja lähemalt uurima, kui avastas teisipäeval, et auhinna on seni võitnud vaid üks inimene.

«Köievedu» kutsub köit sikutama ning lubab võidu korral auhinnaks Fiskarsi aiatööriistu ja Hesburgeri kinkekaarte, kokku 120 auhinda. «Esimese asjana torkas silma, et enne mängu sisenemist pidi täitma ligi kümme lahtrit, kus küsitakse muuhulgas nime, aadressi, telefoninumbrit jms. Minu arvates peaks sellist infot alles lõpus küsima, kui oled midagi võitnud. Mind hakkas huvitama, kuidas see mäng töötab, ning uurisin mängu koodi. Selgus, et mängus ei olegi mingit võitu programmeeritud,» selgitas Aleksandr.

Ta jagas ka Facebookis koodi, kus on näha ainult ‪#‎nowin võimalust. «Kui ma sellest mängu kommentaaridesse kirjutasin, oli järgmisel päeval mu kommentaar kustutatud ning sain ka nende lehele postitamiskeelu,» nentis noormees.

Koolipoiss mõtles, et jälgib mängu edasi, võitjaid aga juurde ei tulnud ning oma 9. mai Facebooki postituses kahtlustas ta, et tuntud kiirtoidukett on välja mõelnud uue nipi, kuidas inimeste andmeid ja Facebooki meeldimisi koguda.

Aleksandr selgitas, et mängu kood on väga halb. «Tavaliselt on mängude sisse programmeeritud võit ja kaotus ning seda on näha. See mäng peaks töötama nii, et kui tõmbad köiest, siis saadetakse serverisse päring, kus genereeritakse suvaline number, mille järgi otsustatakse, kas on võit või kaotus. Saadud andmed saadetakse tagasi mängija arvutisse ning kuvatakse võit või kaotus. Alles siis võiks auhinna kättesaamiseks anda kontaktandmed, mitte enne mängu!» leidis ta.

Ehkki mängu all on kirjas, et kogutud andmed ei lähe kolmandatele isikutele, pole Aleksandr selles nii kindel. «Kogutud infot saab alati edasi müüa või kasutada turunduseesmärkidel,» märkis ta ning hoiatas, et oma andmete jagamisel internetis peab olema ettevaatlik.

10. mail postitas Hesburger mängu alla, et andmeid ei kasutata ilma kellegi loata, auhinnad valib aga automaatsüsteem ning mängus on võimalik võita.

Aleksandr jäi endale kindlaks - koodi järgi on tema sõnul näha, et see automaatsüsteem otsustab juba enne mängimist, kas mängija on võitnud või kaotanud.

Mängu all olevatest kommentaaridest johtuvalt eeldas ta, et nädala jooksul on võitjaid vaid kaks, ehkki reeglites on kirjas, et iga päev loositakse välja kaks Fiskarsi aiatööriistade komplekti ning kümme Hesburgeri kinkekaarti.

«Selgelt on näha, et siin ei ole kõik puhas ning Hesburger kasutab inimeste hasarti odavaks reklaamiks ja andmete kogumiseks,» märkis Aleksandr.

Võiduvõimalus on

Pidevalt mängu jälginud noormees nägi 11. mail, et järsku tekkis võitjaid juurde. 12. mail kirjutas ta oma Facebookis, et üks võitja läks oma auhinnale järele, kuid seda ei väljastatud, üks inimene võitis aga aiatööriistade lausa kümnel korral.

Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela kinnitas Tarbija24-le, et «Köievedu» ei ole pettus - sarnaseid mänge on varasemalt korraldatud väga palju.

«Mängu võitmine otsustatakse serveri poolt juhuslikkuse alusel. Et mängus on võimalik võita, seda kinnitab ka võitjate olemasolu,» märkis Salmela, kelle sõnul on tänaseks mäng lõppenud ja võitjad välja kuulutatud.

«Selgitame, et mängu kood ei ole avalikult nähtav. Videos näidatav «mängu koodi kontroll» (1:23 – 1:36) ei näita mängu koodi, vaid koodi (programmi) tegevuse tulemust. Konkreetsel juhul «nowin» tähendab, et mängija ei võitnud, aga mitte seda, et mängu (programmi koodi) oleks kaotus («nowin») sisse kodeeritud,» selgitas Salmela.

Samuti ei kogu Hesburger tema kinnitusel mängijate isikuandmeid mingil muul otstarbel, kui võitude üleandmiseks, ning see on seadusega kooskõlas.

«Mängust osavõtja pidi täitma andmete ankeedi väljal nime ja aadressi, et võitjale oleks võimalik kinkekaardi võidu korral kinkekaart koju toimetada. Võimaliku Fiskarsi tööriistakomplekti võidu kättesaamiseks tuli ankeedis märkida, millisest Hesburgeri restoranist soovitakse nimetatud võitu kätte saada (tööriistu postiga koju ei saadeta),» rääkis Salmela. «Seega ei ole Hesburger kogunud ülemääraseid andmeid.»

Hesburger säilitab isikuandmeid pärast mängu lõppu ühe nädala, mille jooksul võitjatega kontakteerutakse ning seejärel kõik isikuandmed kustutatakse.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles