Poodide tipptunnid lähevad suvel nihkesse

Suvel tekivad poodides järjekorrad veidi tavatutel aegadel

FOTO: Toomas Huik

Suvel on poodides õhtune tipptund nihkunud hilisemale ajale ja ostmine algab hommikuti varem. Ka ostueelistused on juba jaanipäeva eel märgatavalt muutunud.

Suve hakul pikendasid paljud suurkaupluste ketid oma lahtiolekuaega. Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on ostjad muudetud lahtiolekuaegadega juba harjunud ning nii esimesel kui viimasel tunnil on kauplustes piisavalt kliente.

Kas muudetud ajad eeldavad kauplusetöötajate pikemaid vahetusi või lisatööjõudu? Vilu sõnul pole Selver teinud ei üht ega teist. «Muudeti kauplustesisest töökorraldust. Hommikul esimene ja õhtul viimane tund pole väga tihedad ega nõua palju lisajõudu,» kinnitas ta. Seevastu suvituspiirkondade kauplused võtavad alati suviseks ajaks töötajaid juurde.

Maxima ketist kinnitati, et pärast tööaja pikendamist palgati hooajaks kauplustesse ka 2-3 inimest lisaks.

Tipptunnid on kaupluste lõikes erinevad. «Osade kaupluste tipptund jääb lõunasse - kella 12-13 vahele, mil tööinimesed tulevad süüa ostma. Enamiku poodide tipptunniks on siiski õhtune tööpäeva lõpp, kella 16-19 ajal,» märkis Selveri pressiesindaja.

«Suvel on kõige tihedamaks ostuajaks reede õhtu, sest inimesed sõidavad linnast maale ning teevad nädalavahetuseks sisseoste. Pea sama aktiivsed on pühapäeva õhtud, sest klient jõuab linna tagasi ning kodune külmkapp vajab täitmist. Suvituspiirkondades asuvate ja linnast väljuvate magistraalide äärde jäävate kaupluste tippajaks on nädalavahetus,» loetles Vilu.

Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid ütles, et tipptund ei joonistu suvel niivõrd selgelt välja kui talvel. «Suuremate käivete aeg on nihkunud tunni-paari võrra pikemale perioodile hilisemaks ehk siis umbes 17-19 asemel 17-20. Aga ka pikendatud ajal 22-23ni jätkub kauplustes piisavalt ostjaid.»

Aasta läbi kella 23ni avatud Prisma peremarketite kogemus näitab samuti, et suvel käib hilistel õhtutundidel rohkem kliente. «Tippajad tekivad endiselt peale tööd, kuid lõppevad hiljem kui talvisel ajal. Samuti on reeded suvel paljudele olulisem ostuaeg kui laupäev, sest enne suvekodusse sõitmist teevad mitmed inimesed suuremad ostud siiski Tallinnas,» sõnas kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Hitt on sääsetõrjevahendid

Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid märkis, et juunikuus on juba selgelt näha, et inimesed hakkavad rohkem tarbima.

«Ostukäitumises on murdepunkt ilmselt seljataga ja kulutusi tehakse varasemast julgemalt. Tänu sellele võib prognoosida, et selle aasta juuni käive tuleb mullusest parem,» oli ta optimistlik, lisades siiski, et jaanipäeva aegne grilltoodete ja jookide läbimüük sõltub otseselt ilmast. «Läbimüük tegi juba mullu jaaninädalal tubli rekordi,» lisas Erilaid.

«Ostetakse märgatavalt rohkem traditsioonilisi suvehooaja kaupu – grill-liha ja vorstikesi, jooke ning jäätist,» loetles Selveri pressiesindaja.

«Kasvanud on muidugi eelkõige grillimise ja aiapidamisega seonduva müük. Kõige kurioossem on sel aastal sääsetõrjevahendite müügi kuuekordne kasv, mis tingitud sääserohkest kevadest,» lisas Vilu.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles