Kassapidajate skeemitamine on Eestis laiemalt levinud

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poodidesse jätkub ka tavakassasid.
Poodidesse jätkub ka tavakassasid. Foto: Toomas Huik

Skeemitavad kassapidajad pole ainult Selveri probleem, ka teised poeketid kinnitavad, et seisavad silmitsi sama murega.

«Vastavalt ETK teeninduskontseptsioonile on töötajal keelatud kasutada isiklikku, lähi- või kaugsugulase, sõbra või tuttava või täiesti võõra isiku Säästukaarti või Säästukaart Plussi selleks, et teha kliendile kassas allahindlust või koguda boonuspunkte,» rääkis Eesti Tarbijate Ühistu turundusjuht Kaili Kahl. Ta tunnistas, et selle reegli vastu eksitakse. «ETK Jaekaubanduse kauplustes on viimase poole aasta jooksul esinenud paar sellist juhtumit,» rääkis Kahl.

Selliseid skeemitamisi tuvastatakse sisekontrolli käigus, kui selgub, et mõnda kaarti on ebatavaliselt tihti ühes kaupluses kasutatud. «Mõnikord toimitakse nii, kuna usutakse, et see on kliendile kasulik. Kliendile on siiski kasulik personaalse Säästukaardi või Säästukaart Plussi vormistamine,» oli Kahl veendunud.

Ka Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on sellist skeemitamist nende poes ette tulnud, kuid tema kinnitusel on tegu üksikute juhtumitega. «Ostjad ei kaeba, kuid kassiiride tegevust saab vajadusel kontrollida,» vastas ta napisõnaliselt küsimusele, kuidas eksimusi avastatakse.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul tehti nende kliendikaardi arendamisel ära suur töö kaardi väärkasutamise vältimiseks.

«Seetõttu meil taolisi juhtumeid sageli ei esinegi,» kinnitas Bats. Rimisse tööle asumisel on kõigil kohustus tutvuda töö sisekorra eeskirjadega, kus on loetletud tingimused sooduskaardi kasutamiseks. «Seega, teenindaja, kes registreerib oma kaardi mõne teise isiku (näiteks kliendi) ostude eest tasumisel, on käitunud ebaausalt,» sõnas Bats.

Rimi annab kõigile oma töötajatele välja oma töötajakaardi, mis toimib ühtlasi ka kliendikaardina kõikides kauplustes. «Töötajatele laienevad kliendikaardiga lisaks tavasoodustustele veel täiendavad hüved, mis pole mõeldud inimestele, kes ei tööta Rimis,» selgitas Bats.

Eelmise nädala lõpus tunnistas Selver, et mitmel korral on klienditeenindaja kogunud klientide maksete pealt boonuspunkte. Selveri boonuspunktid arvestatakse ümber rahaks ning neid saab poes kasutada arve maksmisel. Samasugune boonuspunktide ümber arvestamine rahaks on kasutusel ka teistes poodides.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles