Ajalugu kordub: autohiid toob tagasi 70ndate süsteemi

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turvavöö.
Turvavöö. Foto: Andres Teiss / Postimees

Kui neli aastakümmet tagasi hääletasid tarbijad turvavöö nn blokeerimissüsteemi maha, siis General Motors näib tahtvat taas muuta auto käivitamisel kohustuslikuks turvavöö kinnitamise.

Detroidi autotootja plaanib nimelt 2015. aasta mudelitel uuendada tehnoloogiat, mis takistab autoga sõitmist siis, kui eesistujad ei ole turvavööd enne peale pannud, vahendab nbcnews.

Uuendus tehti avalikuks just praegu, kuna USA liiklusohutustalitus NHTSA paneb viimasel ajal üha rohkem rõhku turvavöö olulisusele, mis Ameerikas väidetavalt päästis üle-eelmisel aastal 12 174 inimelu.

Sealjuures peab General Motors hiljutiste sündmuste valguses eriliselt pingutama, et ostjatele oma sõidukite ohutust tõendada. Mäletatavasti oli GM kevadel sunnitud müügilt tagasi kutsuma kokku üle 3,1 miljoni sõiduki, kuna neil olid kas vigased süütelukusüsteemid, õhkpadjad, pidurisüsteemid või muud komponendid.

«Kliendi ohutus on olulisim kõiges, mida me teeme. Nii meie klientide kui ka kõigi teiste liiklejate ohutuse huvides on harjumus, et iga kord, kui liiklejad sõidukisse lähevad, nad kinnitavad turvavöö,» lausus GMi globaalse sõidukiohutuse osakonna juht Jeff Boyer.

Algne turvavöö nn blokeerimissüsteem võeti kasutusele juba 1974. aasta mudelites. See oli üks esimesi ohutusseadmeid, mille tootmise tellis NHTSA. Kui nüüd katsetatakse kõiki uusi turvalahendusi enne kasutuselevõttu mitu aastat, siis toona testiti süsteemi enne masstootmist vaevu kuus kuud.

Seadmed olid sageli vigased ega lasknud sõidukit käivitada ka siis, kui kõikidel autos olijatel oli turvavöö kinnitatud. Tarbijate hädakisa oli nii suur, et NHTSA oli varsti sunnitud nõude seda süsteemi kasutada tühistama. Edasi tekkisid juba turvapadjad, mis pidid olema nii tugevad, et kaitsevad ka lahtise turvavööga sõitvaid reisijaid.

General Motorsi rakendatava tehnoloogia keskmes on see, et süsteem tunneks kaugseirega ära, kas toolil istub inimene või mitte. Autotootja kinnitab, et uus süsteem on palju usaldusväärsem kui oli 70ndatel. Lisaks saavad autojuhid autot käivitada ka siis, kui neil pole turvavöö kinnitatud – nad ei saa lihtsalt sõitu alustada.

Uut nn blokeerimissüsteemi pakutakse lisavalikuna mõne GMi mudeli puhul, nt Chevrolet Cruze, Colorado ja Silverado, samuti GMC Sierra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles