Klient kahtlustab suurpoodi isikuandmete levitamises

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma kassa.
Prisma kassa. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kogemata teise ostja küpsised kaasa võtnud Prisma klientidel tekkis kahtlus, et nende kontaktandmeid on võimalik kätte saada ka võõrastel. Prisma kinnitusel nemad antud vahejuhtumiga seotud ei ole.

«Umbes mõnikümmend minuti pärast ostu Prismas helises telefon ja helistajaks keegi üsna ärritunud võõras naisterahvas, kes rääkis midagi küpsistest, aga milles asi täpselt oli, ei saadud keelebarjääri tõttu lõpuni aru,» rääkis Haiko Kilkson hiljutisest vahejuhtumist, mis toimus tema vanematega.

Koju jõudes avastasid  vanemad oma ostude hulgast ühe paki rosinatega küpsiseid, lisaks sama marki tavalistele, mille nad ostnud olid. Mehe sõnul olid ilmselt järgmise või eelmise ostja küpsised sattunud kassas eksikombel võõrasse kotti ja helistajaks oli kas müüja või teine klient.

«Saadan siinkohal edasi oma vanemate siirad vabandused Prisma müüjale ja kliendile, kellel nende küpsistega sekeldada tuli ja olen valmis vajadusel kahju hüvitama, kuna suurte magusasõpradena sõime nad üsna ruttu ära. Küpsised muide, olid suurepärased ja oleme neid nüüd juba mitu korda juurde ostnud,» rääkis ta.

Kõige selle juures tekitab mehes küsimusi ja kõhedust, mida ka kõige maitsvamad biskviidid summutada ei suuda, tõik, et kassapidaja või mõni klient pääseb nii hõlpsasti ligi kaupmehele usaldatud isikuandmetele ja sealt nii nime kui ka telefoninumbri kätte leiab.

«Küsiksin Prisma Peremarketi käest, kas ka mina pääseksin soovi korral neile andmetele ligi, et näiteks teada saada, mis selle kena neiu telefoninumber ja aadress on, kes enne mind kassajärjekorras seisis? Ehk saaks koguni vaadata, mis liha see oli, mida ta ostis, et teaksin, millise veini ma kaasa peaks ostma, kui talle õhtul külla lähen?» soovib mees teada.
Tal on ka küsimus, kas need niigi rasket tööd tegevad tublid kassiirid on kindlasti need, kellel isikuandmetele vaba ligipääs peaks olema.

«Oleme seda juhtumit uurinud nüüdseks kaks päeva ning võime öelda, et seda telefonikõnet ei teinud Prisma töötaja,» rääkis Silver Säga Prisma Peremarketist. Ta kinnitas, et Prisma Konto kliendiandmete andmebaasist telefoninumber kindlasti pärit ei olnud. «Kes kliendile helistas ning kust telefoninumber pärines, on tänaseni ebaselge,» nentis Säga.

Ta selgitas, et kliendiandmetele on Prismas ligipääs vaid väga üksikutel töötajatel, kes lahendavad personaalselt klientide küsimusi. Need inimesed saavad kliendi andmeid vaadata vaid juhul, kui kliendil tekib küsimusi Prisma Kontoga ja ta pöördub oma murega Prisma poole. «Igast liigutusest, mida kliendiandmete programmis tehakse, jääb süsteemis maha jälg. Üheski Prisma kaupluses ükski töötaja kliendiandmetele ligi ei pääse,» rõhutas ta. Kui seadus Prisma Peremarketit otseselt ei kohusta, siis klientide andmeid (sealhulgas telefoninumbreid) pood Säga sõnul kolmandatele isikutele ühelgi tingimusel ei väljasta.

«Kui keegi soovib kassajärjekorras tema ees seisnud kena neiu või noormehe telefoninumbrit, siis Prisma poole sellise palvega pöörduda ei ole mõtet. Sellega raisataks vaid väärtuslikku aega, mille jooksul värskelt kohatud sümpaatne inimene kaugemale kõndida jõuab,» sõnas poeketi esindaja.

Andmekaitse inspektsiooni pressiesindaja Margit Liivoja sõnul reguleerib kauplusekettide ligipääsu kliendi kontaktandmetele isikuandmete kaitse seadus. «Selle kohaselt peavad inimese, antud juhul kaupluse kliendi nõusolekus olema selgelt määratletud andmete kasutamise eesmärk ning andmete kolmandatele isikutele edastamise tingimused,» selgitas ta. Andmete muul eesmärgil kasutamiseks või kokku leppimata edastamiseks tuleb inimeselt võtta uus nõusolek.

«Telefoninumbri kasutamise puhul on võimalik, et klient on selle teadlikult avalikustanud ka nn telefoniraamatus, kus see on kõigile vabalt kättesaadav,» pakkus Liivoja.

Kaupmeeste poolsete isikuandmete kaitse seaduse võimalike rikkumiste osas on andmekaitse inspektsiooni poole pöördutud väga harva.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles