Katkine Armani lõhnapudel nurjas noorte aastapäeva

Hästi mõeldud üllatus kujunes suureks pettumuseks.

FOTO: SCANPIX

I.L.U. kosmeetikapoest oma elukaaslasele lõhna ostnud naine avastas järgmisel päeval, et pudel oli karbis katki ja lõhn välja jooksnud. Tarbija24 pöördumise järel lubas kauplus kliendiga ühendust võtta ja katkise toote uue vastu välja vahetada.

Mai alguses külastas Laura Tartus Tasku keskuses asuvat I.L.U. poodi plaaniga osta oma elukaaslasele aastapäeva puhuks Armani lõhn. «Kassas tegelesid minuga kaks rõõmsameelset klienditeenindajat - üks nühkis pakendilt kleepsu maha, teine lõi sisse summa ja võttis raha vastu. 50 ml pudeli hind langes partnerkaardiga 62.65 euro peale,» kirjeldas naine.

Kingikoti asetas ta auto esiistmele ja sõitis koju, kus ta peitis lõhna köögikappi. «Oleks ma järgmise päeva hommikul ärgates teadnud, milline hommik mind ees ootab, poleks ma vist parema meelega voodist väljunudki!» märkis Laura.

Kui elukaaslane pakendilt kile eemaldas, tundsid nad tugevat lõhna, kuid esialgu ei osanud Laura sellest midagi arvata. «Eks need ikka lõhnavad».

«Karpi lahti tehes selgus aga kurb tõsiasi - üle pudeli kaela jooksis suur mõra ning umbes pool lõhnast oli välja jooksnud. Olime mõlemad väga pettunud ja õnnetud ning seadsime sammud kohe poe poole,» rääkis Laura, kes lootis, et saab lõhna ümber vahetatud.

Kaupluses paluti tal kirjutada avaldus puudusega kauba kohta ning seejärel jääda ootama tootja otsust. «Juba teenindajad andsid mulle mõista, et suure tõenäosusega tuleb tagasi ühene otsus - ise lõhkusid!»

Nädal hiljem teatatigi talle, et midagi ei ole teha - uut toodet ta asemele ei saa, samuti raha mitte. «Kusjuures minule antud info kohaselt tehti tootjale ainult pilte pudelist ning mingit ekspertiisi kui sellist ei toimunud,» märkis Laura, kes oli väga pettunud ning väljendas seda ka talle helistanud I.L.U. esindajale.

«Otsus alati kliendi kahjuks»

Seepeale lubas esindaja veelkord tootjaga ühendust võtta. «Väideti, et neil pole kunagi sellist asja juhtunud, et pudel nii katki läheks. Seda on ausalt öeldes raske uskuda, kuna olen isegi näinud, kuidas transportimisel töötajad õrnu pakendeid kohtlevad!» nentis Laura. 

Ka teise otsuse kohaselt ei lubatud talle raha tagasi ega uut lõhna. «Ausalt öeldes ajab kogu selline lugu lihtsalt harja punaseks! Põhimõtteliselt pannakse aus klient, kes on saanud nimekast poest katkise toote, ühte patta petturitega,» leidis Laura. «Ma ei tõesta kuidagi ära, et sain poest katkise toote ja nemad ei tõesta kuidagi, et see nii ei olnud. Samas otsus tuleb alati kliendi kahjuks!»

Ta mõistab, et edasimüüja ja tootja peavad ennast kaitsma nende eest, kes käivadki nahaalselt enda lõhutud kaupa poodidesse tagasi viimas ja ausa näoga kompensatsiooni nõudmas, kuid ta leiab, et keegi võiks siiski ausaid kliente kaitsta.

«Minu esialgne ootus ja lootus poe suhtes oli lihtne - ma ei nõua ameerikalikus stiilis kompensatsiooni emotsionaalsete kahjude, rikutud hommiku ja muude ebareaalsete asjade eest. Ma soovin lihtsalt kaupa, mille eest maksin ja seda rikkumata kujul!»

Nüüd on ta kaotanud juba igasuguse lootuse, et ehk saab ta ikka terve lõhnapudeli asemele ning tal puudub ka soov seda poodi külastada. «Leian, et poed võiksid anda kas mingi lühikese garantii või siis teavitada kliente ostmisel kahest võimalikust variandist. Kas teeme pakendi lahti, vaatame koos üle, et on terve, vajadusel vahetame kohe ümber ja edasised pretensioonid võite oma vanaemale adresseerida. Või teine variant - me ei tee pakendit lahti ja poest väljudes vastutate täielikult ise selle eest, mis teid kodus pakendi avamisel ees ootab!»

Petuskeeme on ette tulnud

Laura leidis, et selline asi võib juhtuda ka kellegagi, kes on selleks pikalt raha kogunud. Vanaemaga, kes paneb pensionist raha kõrvale, et lapselapsele kingitus osta. Mõne noorega, kellel on vähe taskuraha, kuid kes tahab endale midagi ilusat lubada.

Nördinud naine soovitab teistel lõhnaostjatel kindlasti pakend enne ostu avada, et vältida võimalikke ebameeldivusi. «Ärge ostke põrsast kotis!»

I.L.U. turundusjuht Inga Berkovitch kinnitas, et kaupluse konsultandid käitusid antud juhtumi puhul korrektselt ja protseduuri järgides, paludes kliendil täita ära avaldus puudusega kauba kohta ning saates selle edasi brändi ametlikule esindajale.

«L'Oreal Baltic SIA on Armani Eestisse tarnija ja edasimüüja jaekaupmeestele. Tunnistame, et kui maaletooja on kehtestanud protseduuri, et kauplus peab kaebuse korral tegema fotod riknenud kaubast, siis me oleme kohustatud seda järgima,» rääkis ta.

Berkovitchi sõnul tuvastas esindaja, et toode on saadetud kauplusesse korrektselt, st toode ei saanud kahjustada transpordil laost kauplusesse.

«Siinkohal ei saa nõustuda kliendi väitega, et õrnu ilutooteid transportimisel justkui loobitakse või muul moel halvasti koheldakse. Vastasel juhul oleksid I.L.U. konsultandid tuvastanud katkise toote - pudelist välja imbunud parfüümi poolt rikutud pakendiga - juba kauba paigutamisel riiulisse ning selle koheselt ka esindajale tagasi saatnud,» nentis ta.

«Jagame samas kliendi pahameelt ja nördimust, aga paraku on ette tulnud selliseid petuskeeme, kus püütakse just luksmärkide tooteid kauplustest välja petta.»

Olukorra positiivseks lahendamiseks otsustas I.L.U. veelkord Armani brändi esindaja poole pöörduda ning selgus, et katkine toode on siiski võimalik uue toote vastu välja vahetada.

Berkovitchi kinnitusel võtab I.L.U. Tasku kaupluse juhataja kliendiga ühendust. 

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles