Postkontoris tund aega oodanud naine: nii ei tohiks Tallinnas olla!

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva järjekorrasüsteem.
Omniva järjekorrasüsteem. Foto: Marko Saarm / Sakala

Tarbija24 poole pöördunud naine oli pahane, et pidi täna päeval Tallinna kesklinna postkontoris ligi tund aega oma korda ootama. Postifirma kinnitusel käib seal praegu sama palju inimesi kui jõulude ajal.

«Sain numbri kell 12.23. Parajasti oli ees number 120, minu oma oli 146,» ütles Heli. «Ootasin ja ootasin, nägin, inimesed muutusid juba imelikuks. Üks härra võttis kaamera välja ja hakkas olukorda jäädvustama. Minu kõrval olev proua muutus ärevaks,» kirjeldas ta olukorda.

Kella 13 ajal hakkas tema kannatus katkema ja ta küsis ühelt töötajalt, milles asi on, miks järjekord ei liigu. «Ütlesin, et see on ju ikkagi Tallinn ja miks siis ainult kaks teenindajat tööl on. Vahepeal käis ka kolmas. Mulle öeldi, et teenindajaid ei ole - töökäte puudus,» rääkis Heli.

Kell 13.21 pääses ta lõpuks löögile. «Niimoodi ikkagi ei tohiks Tallinna linnas olla!» pahandas Heli viidates sellele, et pealinna ühes suuremas kontoris võiks siiski rohkem inimesi tööl olla.

Omniva postiteenuse juht Kaido Padar kinnitas, et helistas Narva mnt 1 postkontorisse ja kontrollis üle, mitu kassat sel ajal töötas. Tema sõnul oli siis töös neli kassat. «Võib-olla oli mõni töötaja parajasti tagaruumis,» nentis ta.

Padar lausus, et tavaliselt ei pea seal kontoris kindlasti lõuna ajal tund aega ootama. «Palusin eelmisel nädalal meie juhatuse liikmelt, et ta käiks lõuna ajal ära. Ta ütles, et ootas 12 minutit,» märkis postiteenuse juht.

Samas tunnistas ta, et praegu külastab kesklinna postkontorit umbes sama palju inimesi kui jõulude ajal - 3600 inimest nädalas. Samuti on hetkel kaks töötajat haiged ja kolm kohta täitmata. Töötajaid otsitakse aga aktiivselt ning lähiajal avatakse seal veel üks kassa. «Oleme teadlikud, et see on selline klienditundlik koht ja tegeleme sellega,» kinnitas Padar. «Laias laastus näeme ise siiski, et paanikat ei ole. Kui keegi on tundnud, et on pidanud kaua ootama, siis igal juhul vabandan tema ees.»

Ta ütles, et Narva mnt 1 postkontor on neil pidevalt fookuses. «Näiteks aasta alguses võis seal tõesti isegi kuni 1,5 tundi oodata. Ent viisime sisse uue klienditeenindamissüsteemi ja ka testisime seda. Pärast seda on inimesed pidanud järjekorras ootama keskeltläbi 15 minutit,» selgitas Padar.

Pikkade järjekordade leevendamiseks otsustas Omniva ka postkontorit laupäeviti ja pühapäeviti pikemalt lahti hoida. «Seda ikka eesmärgiga, et inimene ei peaks tulema sinna peale tööd seisma, kui tal kiire on. Pigem võtku pühapäeval see viis minutit paki järgi tulemiseks,» märkis Padar. Samas pühapäeval seda võimalust Eesti inimesed veel eriti ei kasuta - pigem käib siis palju turiste.

Üldiselt on Padari sõnul töö jagatud selliselt, et kui on rahulikum aeg, siis on ka vähem inimesi tööl. Õhtuti on aga teenindajaid rohkem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles