Mida tasub mobiilipaketti või operaatorit vahetades silmas pidada?

Marina Lohk
, Tarbija24 reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kuna mobiilioperaatorite teenuspaketid on väga erinevad, tasub paketti või operaatorit vahetades kõigepealt uurida, kas lepingu alustamisel ja lõpetamisel käib arvestus päeva- või kuupõhiselt. Viimasel juhul on kõige targem leping lõpetada kuu kõige viimasel päeval.

Tarbija24 poole pöördunud endine Elisa klient kurtis, et kui ta parema pakkumise peale Elisa võrgust lahkuda otsustas ning jõudis selleks hetkeks uue kuu algusest veel 3 päeva vana paketti kasutada, tuli tal siiski maksta terve kuu eest.

«Me kasutasime Elisa teenust vaid 3 päeva tervest kuust. Kuid nemad kohustavad meid maksma arvet täisulatuses, nagu terve kuu eest, viidates sellele, et meil oli perepakett kuutasuga 10 eurot,» kirjutas ta.

Elisa suhtekorraldusjuhi Marika Raiski sõnul tegi Elisa kõnealusele kliendile samuti uue ja soodsama pakkumise, kuid klient ei saanud seda enam vastu võtta, sest oli konkurendi juures soetanud juba järelmaksuga seadme, millega kaasnes siduv leping.

Perepaketi Soodne 10 puhul käibki aga arvestus Raiski sõnul kuupõhiselt, ehkki see pole nii kõigi operatoori pakettide puhul.

«Elisa Nutikalt Piiramatute pakettide puhul arvestatakse lepingu lõpetamise kuul kuutasu proportsionaalselt. Samasugune proportsionaalne arvestus kehtib ka Nutikalt Piiramatute pakettide alustamise kuul,» lisas ta.

Kui klient soovib, et paketi või operaatori vahetamisega kaasneks võimalikult väikesed kulud ega peaks näiteks vaid mõne päeva jooksul kasutatud teenuse eest tervet kuutasu maksma, soovitab Elisa pöörduda nõu saamiseks klienditeenindusse. «Teenindaja saab vaadata kehtivaid paketitingimusi ja reaalset tarbimist ning seejärel anda soovituse, mis hetkel on kõige parem/soodsam operaatorit vahetada.»

Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt märkis, et ka neil on erinevaid pakette. «90 protsenti Tele2 pakettidest on proportsionaalse arvestusega - kui näiteks lõpetad või vahetad paketti kuu keskel, siis arvestatakse poole kuu tasu. Paar paketti on kuutasupõhised ja nende puhul tasub arvestada, et kasulikum on vahetada kuu lõpus,» märkis Saarvelt.

Kuutasupõhised paketid sisaldavad üldjuhul teatud koguses teenuseid kuus – näiteks 1000 kõneminutit, 100 SMSi ja 1GB internetti. «Siis ei ole võimalik päeva kaupa arvestada, sest inimene võib ka näiteks poole kuuga need mahud ära kasutada,» selgitas ta.

EMT avalike suhete juht Kaja Sepp ütles, et neil on kõnesidepakettides kuutasu arvestus liitumise ja lõpetamise kuul valdavalt päevapõhine, kuid «internet telefonis» pakettide puhul kuupõhine sõltumata sellest, kui palju päevi kuus teenust kasutati. «Põhjuseks on viimasel juhul see, et kuutasus sisalduvat internetimahtu saab klient soovi korral ka ühe päevaga ära kasutada, kõneminutite puhul pole see eriti reaalne,» selgitas Sepp.

Samuti lisas Sepp ,et kui klient saab konkureeriva ettevõtte pakkumise, tasub alati paremaid tingimusi küsida ka oma operaatori käest. «Ka oma operaatoril võib olla uusi pakette, mis kliendile tema praeguseid kasutusharjumusi arvestades paremini sobivad. Ja ka ilma uue pakkumiseta tasub aeg-ajalt oma paketti ja kasutusharjumusi üle vaadata ja operaatoriga nõu pidada, kas see on hetkel parim. Operaatorid ise kahjuks personaalselt kõikide klientideni ei jõua,» ütles Sepp, lisades, et operaatori kirja või e-kirja inimesed enamasti personaalseks lähenemiseks ei pea.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles