Keraamilised õueskulptuurid

Kersti Laanmaa vaas-iste Veelind ja Lauri Kiluski aiatool.

FOTO: Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum

Keraamiliste õueskulptuuride saritootmine algas Eestis 1950. aastatel Ellinor Piipuu (1913-2006) algatusel ja sellest ajast on aiafiguure siinsetesse õuedesse paigutatud mitmetel eesmärkidel.

Liigendada aiaruumi, olla aktsendiks, püüda pilku või koguni endale tähelepanu juhtides midagi varjata – need peamised põhjused, miks keraamikat aeda paigutatakse, vahendas Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uudiskiri.

Õnnestunud valiku puhul pole ükski aed ega õu skulpturaalse vormi tarbeks ülearu väike või suur.

Lisaks võib aiafiguur tabada mitu kärbest ühe hoobiga – olla näiteks ühtaegu skulptuur, istepink või aiavaas ja tervitada omanikku nii vihmas kui ka päikeses. Ainult talveks peaks hoolas peremees oma lemmiku pikema eluea tagamiseks kindlasti katuse alla viima.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles