Digipöörajad rahvale: aidake vanemaid inimesi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Digipöörajad kutsuvad rahvas digitelega hädas vanureid aitama. Pildil Pukas elav pensionär Linda Haaviste, kes oli hädas digiboksiga.
Digipöörajad kutsuvad rahvas digitelega hädas vanureid aitama. Pildil Pukas elav pensionär Linda Haaviste, kes oli hädas digiboksiga. Foto: Margu Ansu

Digitaaltelevisioonile ülemineku valitsuskomisjon ning teenusepakkujad saatsid täna laiali ühise pöördumise Eesti rahva poole, kus pandi inimestele südamele, et nad aitaksid digitelevisiooni asjus eakamaid lähedasi ja naabreid.

«Lõplik üleminek digitaaltelevisioonile on vähem kui 24 tunni kaugusel, kuid samas on Eestis hinnanguliselt üle 20 000 leibkonna, kes pole veel otsustanud, millist digiboksi valida või missuguse teenusepakkuja kasuks otsustada. 

Poodides on saadaval kümneid digibokse, lisaks teevad aktiivset turundustööd erinevad operaatorid. Kes soovib vaadata vaid viite Eesti kanalit ning otsustab seetõttu hankida digiboksi poest, peaks ennekõike jälgima digilevi märki, mida selleks sobivad digiboksid kannavad.

Kes aga soovib rohkem kanaleid, sel tasub ühendust võtta teenustepakkujatega ning tutvuda nende kanalivaliku ja hindadega. Kuna Viasat, Elion ja kaabellevivõrgud ei kasuta edastuseks digilevi, ei kanna nende boksid ka digilevi märki. Need teenusepakkujad vastutavad ise oma  seadme töökindluse ja kvaliteedi eest. Seega pole mõtet kohkuda, kui operaatorite digiboksidel digilevi märki silma ei hakka. 

Tarbijail tuleb otsustada, kas soovitakse telekanaleid edaspidi vaadata omal käel või mõne teenusepakkuja kaudu.

Esimesel juhul on väljaminek seadmetele ühekordne ja viis kodumaist kanalit tulevad tasuta. Sel juhul jääb aga vastutus antennide ja digiboksi häälestuse ning korrasoleku eest tarbijale endale.

Kui aga hakata mõne teenusepakkuja kliendiks, pakub vastav ettevõte kuumaksu eest suure valiku kanaleid ja vastutab ka signaali kvaliteedi ja seadmete korrasoleku eest. 

Kuna digiüleminekust mahajääjate seas on palju maapiirkondades elavaid eakaid inimesi, paneb valitsuskomisjon koos teenusepakkujate Viasati, Elioni ning Starmaniga kõigile eestimaalastele südamele: aidake ka oma eakamatel lähedastel ja naabritel digitelevisiooniga liituda.

Sageli muudab otsustamise kergemaks juba lihtne selgitus või erinevate võimaluste tutvustamine.

Nii valitsuskomisjon kui teenusepakkujad soovitavad digitelevisioonile üleminekul lähtuda oma tegelikest telerivaatamise vajadustest ja eelistustest.

Kui soovitakse vaadata vaid tasuta Eesti telekanaleid, piisab elektroonikapoe külastamisest ja digiboksi ostust, kui aga lisaks pakub huvi suurem kanalivalik, näiteks nii eesti- kui välismaised filmi-, dokumentaal- ja spordikanalid, on mõistlik kaaluda operaatorite teenuste kasutamist.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles