Stadler andis Elronile üle viimase rongi

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestisse jõudis viimane Stadleri rong.
Eestisse jõudis viimane Stadleri rong. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Vastavalt Šveitsi tootja Stadler Rail Group’i ja Eesti rongiliiklust opereeriva Elroni vahelisele reisirongide hankelepingule jõudis viimane, 38. Stadler FLIRT rong ennetähtaegselt Eestisse.

Uued elektri- ja diiselrongid alustasid reisijaid teenindama möödunud aasta juulis ning on selle ajaga läbinud kokku üle 1,2 miljoni raudtee kilomeetri, teenindanud üle 5 miljoni reisi ning kasvatanud sõitjate arvu ligi 45 protsenti.

2009. aastal kuulutas Elron, sel ajal Elektriraudtee AS, välja hanke 18 elektri- ning 20 diiselrongi soetamiseks, mille võitis Stadler Rail Group. Elron esitas Stadlerile suurima transpordiüksuse tellimuse Eesti ajaloos, mis koosnes 12 kolmevagunilisest ja kuuest neljavagunilisest elektrirongist ning kuuest kahevagunilisest, kaheksast kolmevagunilisest ja kuuest neljavagunilisest diiselrongist.

Elektrirongide tellimuse maksumus ulatus ligi 80 miljoni euroni, millest 85 protsenti finantseeris Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Uute diiselrongide väärtus oli 96 miljonit eurot, mis võeti Šveitsis asuva finantsettevõtte Estonia Train Finance AG abiga kapitalirendile.

Antud hankega asendas Elron seni Eesti rongiliiklust teenindanud kõik vanad rongid uute Stadler FLIRT rongide vastu – esimene elektrirong tuli kasutusele mullu juulis ning esimene diiselrong käesoleva aasta jaanuaris. Rongireisijate arv on elektrirongidel kasvanud vastavalt 60 ning diiselrongidel 15 protsenti.

Lisaks reisijate arvu kasvule on Elroni finantspositsiooni tugevnemisele aidanud kaasa ka vähenenud opereerimiskulud: näiteks uued elektrirongid lubavad säästa 30 protsenti kütust, ökonoomsemad on ka uued diiselrongid. Uute rongide väiksem mass ja energiasäästlikkus võimaldab Elronil teha üle poole rohkem väljumisi, ent hoida samas kokku kulusid.

Rongi- ja trammitootja Stadler Rail Group tegutseb Šveitsis (Altenrhein, Bussnang, Winterthur ja Biel), Saksamaal (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf ja Velten), Poolas, Ungaris, Tšehhis, Itaalias, Austrias, Hollandis, Valgevenes, Alžeerias ja Ameerika Ühendriikides. Firma annab tööd ligi 6000 inimesele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles