Grupiostlemine murrab Eesti internetiärisse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
seller.ee netipood.
seller.ee netipood. Foto: seller.ee

Tartu ettevõtja Silver Hage lõi Lääne üliedukate veebilehtede eeskujul Eestis internetikülje seller.ee, mis innustab inimesi kambakesi ostlema, et meelitada ettevõtetelt välja võimalikult suuri allahindlusi.


«Eks see natuke ole ülearune ostmisele innustamine,» ütles pereema Mirjam Roosioja, kes on Selleri portaali pakkumistel silma peal hoidnud. «Aga teisest küljest on see ka hea võimalus saada väga soodsa hinnaga asju, mida ma nagunii oleks ostnud.»

Portaali üks loojatest Silver Hage selgitas, et seller.ee tugineb viimastel aastatel mujal maailmas laineid löönud grupiostlemise ideele: ettevõte on nõus oma tooteid või teenuseid müüma vahendusportaalis vähemalt 40 protsenti soodsamalt, kui ostjaid on palju ning toode püüab internetis tähelepanu.

Samuti peab ostjaid olema üle miinimumarvu (enamasti 5–15) selleks, et sooduspakkumine jõustuks. Juhul, kui huvilisi on vähem, ei saa keegi allahindlust ning juba ülekande teinud ostjad saavad raha tagasi. Veebikülg ise teenib Hage selgitusel oma kasumi selle arvelt, et saab tootjalt suurema allahindluse kui see hind, millega toode internetis müüki läheb.

Esimese ettevõttena pani oma pakkumise 1. juulil Sellerisse üles Vudila mängumaa, mille omanik Kajar Lember jäi tulemusega rahule.

«Eeldasin, et müüme 50–60 poole hinnaga piletit, aga tegelikult oli ostjaid üle 200 ning lisaks saime internetis reklaami,» rääkis ta.

Eestis on tartlaste loodud seller.ee-l veel kaks hiljuti alustanud konkurenti – Cherry ja Minu Valik.
Internetiturundaja ja blogi internetimarketing.ee autor Peep Laja nentis, et mujal juba mitu aastat tagasi edukaks osutunud grupiostlemise lehekülgede trend on lõpuks Eestisse jõudnud.
«Inimesed tahavad kopeerida Lääne kuuma ärimudelit ja esimesed on arvatavasti ka edukad,» märkis ta.

Edu võõrsil
• Grupiostlemine pärineb Hiinast, kus inimesed omal algatusel ostsid mitmekesi sama kaupa, et saada suuremat allahindlust.
• Maailma suurim grupiostlemise portaal on Groupon.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles