Bussiturul peljatakse ärisaladuse lekkimist

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussijuhi käes olev pardaterminal annab ülevaate, kui palju inimesi on kusagilt bussi peale tulemas.
Bussijuhi käes olev pardaterminal annab ülevaate, kui palju inimesi on kusagilt bussi peale tulemas. Foto: Tallinna Bussijaam

Tallinna Bussijaam kulutas pool miljonit eurot uudse piletimüügikeskkonna loomiseks, kuid bussifirmad ei taha sellega liituda, peljates olulise info sattumist konkureeriva firma kätte.

«Projekti arendus kestis ligi kaks aastat ning oli juba algselt planeeritud Tpileti olulise osana,» rääkis bussipiletite ostmise keskkonda Tpiletit haldava Tallinna Bussijaama juhatuse liige Andres Osula. Kui seni sai veebist bussipileti ette osta vaid suuremates linnades ja peatustes, siis alates 21. juulist on võimalik pileteid osta ka väiksemates asulates ning juba liinil sõitvale bussile.

Tpilet investeeris tehnoloogilise lahenduse väljatöötamisse ligi pool miljonit eurot. «Me ei investeerinud seda Eesti jaoks, vaid meil on plaan minna sellega Skandinaaviasse,» rääkis Osula. Seni on süsteemi võtnud kasutusele Tallinna Bussijaamaga koos Mootor Gruppi kuuluv Eesti Buss ja Lux Express.

«Oleme sellest tehnilisest lahendusest teavitanud ka kõiki teisi bussifirmasid, seni on aga teised olnud pigem äraootaval seisukohal,» ütles Osula. Ta rõhutas, et nende firma võtab kõiki bussifirmasid võrdsetena.

«Nad pakkusid seda meile ka, aga loobusime sellest, sest nad ei suutnud tagada, et meie reisijateveo andmed ei lekiks välja,» rääkis Hansa Bussiliinide juhatuse liige Andres Puskar, viidates sellele, et Tpilet kuulub konkureeriva firma Sebega (Eesti Buss on Sebe tütarfirma – toim) samasse Mootor Gruppi.

Ta selgitas, et bussituru avanedes on reisijatestatistika väga oluline. «Kommertsliin elab ju piletitulust ja reisijatevoog on oluline, sest selle järgi on lihtne teha analüüsi, kas panna konkureeriv buss kõrvale sõitma või mitte,» lausus Puskar.

Tpileti asemel plaanib Hansabuss hakata koostööd tegema hoopis sarnast teenust pakkuva  firmaga Ühinenud Piletid, mille pakutav lahendus on Puskari sõnul parem nii vedajale kui ka reisijatele, andes ettevõtetele põhjalikuma liinitäituvuse statistika ning reisijatele mugavamad makse- ja kasutusvõimalused.

Praegu veel ei ole Hansabussi ja Ühinenud Piletite läbirääkimised lõppenud, kuid kõigi eelduste kohaselt peaks uus süsteem võetama esmalt käiku septembris Hiiumaal.

Ka Go Bus loobus Tpileti uuendusega liitumast, kuigi see on Ühinenud Piletite pakkumisega võrreldes odavam. «Kaalusime pikalt eri variante, kuid võitjaks osutus ASi Ühendatud Piletid pakkumine, mis oli Tpileti pakkumisest küll veidi kallim, kuid millel me näeme enda ja klientide jaoks hoopis rohkem võimalusi ja perspektiivi,» rääkis Go Busi arendusjuht Kuno Koger. Ühinenud Piletite pakkumisele lisas kaalu ka teadmine, et analoogne rakendus on neil juba Rootsis kasutusel.

Küsimusele, kas pakkumine lükati tagasi põhjusel, et nii võib oluline info sattuda konkurendi kätte, vastas Koger: «Nii provokatiivsetele küsimustele ma ei vasta.»

Müügisüsteem

•    Pileti ostmiseks peab reisija valima tpilet.ee leheküljel enda soovitud lähte- ja sihtpunkti ning reisi, tasuma pileti eest ning minema kas mobiilse piletiga (bussijuhile tuleb näidata QR-koodi ekraanil) või kodus välja trükitud piletiga bussi peale.

•    Bussijuhil on pardaterminal, mis teavitab teda igas peatuses pileti ette ära ostnud reisijatest.

•    Süsteem peab istekohtade arvestust, nii et pileti ette ostnud reisijale on olemas ka istekoht bussis.

•    Bussipiletite müük lõpetatakse umbes 15 minutit enne bussi saabumist peatusesse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles