Kuidas kujunevad allahindlused Eesti riidepoodides?

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allahindlus
Allahindlus Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Suviste allahindluste kõrghooajal pöördusime lugejate poole üleskutsega jagada oma suurimaid hinnavõite. Enim nimetati Eestis tegutsevaid spordipoode Sportlandi ja Rademari, ka Montonit, lisaks Viru Keskuses koha sisse võtnud Aldot ja River Islandit.

Küsisime Sportlandi turundusjuhilt Antti Adurilt, mis võimaldab teha suviseid allahindlusi. «Aastas on kaks suuremat allahindlusperioodi, üks on juuni-juuli ja teine talvine allahindlus ehk siis jaanuar-veebruar. Nii on see meil Eestis, aga ka mujal maailmas. Allahindluse suurused omakorda sõltuvad jaekaupmeestest, nende võimalustest ja sundusest allahindlusi teha (näiteks: toodete marginaal ühelt poolt ja laojääk teiseltpoolt).

Seda, kuidas kujuneb allahinnatud toote hind, mõjutab Aduri sõnul mitu komponenti. «Laopööre, toote olemus, ilm ja uued tarned,» tõi ta välja põhilisemad faktorid.

Kõige populaarsemad tooted on Aduri sõnul allahindluste ajal need, mis enne kõrgeimas hinnaklassis asusid ning mis bränditoodete alla liigituvad.

Eesti kliendid võtavad allahindluskuud juba harjumuspäraselt vastu. «Allahindluskuud on suure käibega. Eestlane armastab allahindlusi, aga kindlasti on eestlases peidus ka paras ports emotsionaalset ostukäitumist (sobilik ilm ja meeleolu mängivad ostu sooritamisel kindlasti oma mõjuvat rolli),» ütles Adur.

Ühe Tarbija24 toimetuse poole pöördunud lugeja sõnul on näiteks Sportlandis kombeks allahindluse ajal vana hind veelgi suuremaks muuta, et siis protsenti «suuremaks valetada». Aduri sõnul on selline tegutsemine välistatud. «Kui midagi eelpoolkirjeldatut on kellelegi silma jäänud, on tegemist arusaamatusega. Sportlandil ei ole kindlasti kommet (ega soovi) oma kliente alt vedada. Me ei ole turul ka lühiajaliselt, et sedasi ebaausalt mängida,» kinnitas Adur.

Eestlaste lembus välismaistest internetipoodidest (näiteks SportsDirect jt) kauba tellimine Aduri sõnul palju nende tegutsemist ei mõjuta. «Meie teeme oma tööd. Teeme seda pühendunult, oma missioonist lähtuvalt. Konkurents on vaid edasiviiv jõud,» ütles ta.

 
 
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles