Pensionär: Tapa jäi Swedbanki omavoli kätte

Irina Kablukova
, Den za Dnjomi ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tapalased seisid 15. juulil pangabussi järjekorras, justkui vati müümise päeval mõne Nõukogudeaegse apteegi ukse taga.
Tapalased seisid 15. juulil pangabussi järjekorras, justkui vati müümise päeval mõne Nõukogudeaegse apteegi ukse taga. Foto: Tapa vallavalitsus

Swedbank pakub Tapal klientide teenindamiseks nii halbu tingimusi, et see ajas rahval harja punaseks.

«Kui tuleks mõni väike pank, siis me hülgaksime need ennast täis õginud pangad, kellele ei jätku seni teenitud kasumist,» kurtis venekeelsele Postimehele 74-aastane tapalanna Maria Sakovitš. «Eesti pangad, kuulake meie häält, tulge meie linnakesse. Me oleme head inimesed.»

Pangakontorite järjekindel sulgemine ärritab juba mõnda aega Eesti väikelinnade elanikke. Ennekõike puudutab see Swedbanki, mis sulges tänavu juba kümmekond esindust. Kaheksa tuhande elanikuga Tapa valla elanikke tabas kohaliku pangakontori sulgemine justkui kohtupäev. Juulikuuni töötas kuue tuhande elanikuga Tapa linnas, vallavalitsusega samas majas Swedbanki kontor. Vallajuhtide kinnitusel oli mugava asukohaga pangakontori käsutuses korraliku teenuse osutamiseks piisavalt ruumi. Kuid 1. juulil pandi kontor kinni ja 15. juulil saabus linna pangabuss, mis kahjuks tõi tapalastele kaasa hulgaliselt ebameeldivaid elamusi.

Mitu tundi järjekorras

«Kahjuks sõi automaat minu pangakaardi ära. Tervelt kaks nädalat ei saanud ma oma raha kätte,» rääkis Sakovitš, «Olen 74 aastat vana ja tolgendada Rakverre sularaha järele, saate isegi aru, on problemaatiline. Ma ootasin ja saabusin autobussi juurde kell 14.30. Järjekorras seisis 38 inimest. Seisid nii noored kui ka elatunud, päris vanad seisid karkude ja kärudega. Nendel, kes tulid kärudega, oli lihtsam, sest nad said vähemalt oma kärudes istuda.»

Pensionäri meenutuste kohaselt oli palav ilm, päike seisis seniidis, ja paljudel ootajatel hakkas halb. «Kellel ütlesid jalad ülesse, kes lihtsalt ei pidanud vastu. Kuid ees ootavad sügis, talv ja kõik meie ilmaga kaasas käivad nn mugavused. Lahtisel väljakul pole ei varju ega pinki -  mitte midagi pole. Kas 6000 elanikuga linn on tõepoolest nii väike, et jätta meile vaid pangaautomaadid, mis kõik isegi ei tööta, sest neid alles paigaldatakse. Meid jäeti üksinda pankade omavoli vastu. Mina seisin järjekorras kaks tundi, aga rahvast tuli aina juurde. Kui lahkusin seisis järjekorras 27 inimest,» kirjeldas meeleheitlikku olukorda Sakovitš.

Swedbank vabandab klientide ees

Swedbanki teenindusbussi teller jõudis panga pressiesindaja Mart Siilivaski kinnitusel 15. juulil teenindada Tapal 46 klienti. Veel tuli bussi juurde 35 inimest, kes ei vajanud telleri abi, sest nad said ise pangaautomaadiga hakkama. «Me nägime, et enamus pangabussi juurde tulnud inimestest olid elatunud inimesed, kes ei tunne ennast pangaautomaadiga silmitsi seistes mugavalt ja kes alles õpivad telleri abiga automaati kasutama. Kõik nad said abi,» rääkis Siilivask, kelle sõnul saadeti järgmisel korral Tapale kahe telleriga pangabuss.

Swedbanki esindaja väitel nägid nad oma klientidele tekkivaid ebamugavusi ette, kuid pangas ollakse veendunud, et edaspidi inimesed harjuvad nii bussiga kui ka selle sõidugraafikuga.

«Me soovime kõikide meie klientide ees vabandada, kes olid sunnitud 15. juulil pangabussi järjekorras kaua ootama,» lisas Siilivask.

Pangakontorite sulgemise põhjuseks on Swedbanki selgitusel nende külastatavuse vähenemine, sest üha rohkem kliente kasutab internetipanka. Keeruliseks kujuneb pangateenuse kättesaadavus just väikelinnades, kus elab palju pensionäre.

Vald nõuab kontorit tagasi

Swedbanki kontori sulgemisest teada saanud vallavalitsus asus kohe otsima kompromisse, kuid panka ei rahuldanud vallavalitsuse poolt pakutavad ruumid.

Pärast tapalasi šokeerinud pangabussi külastust 15. juulil saatis vallavalitsus nii Swedbankile kui ka majandusministeeriumile protestikirja. Omavalitsus rõhutas, et ei mõista pangakontori sulgemist ning nõuab selle taas avamist. Pangakontorit olevat vaja ennekõike põhjusel, et tapalased on harjunud tegema rohkem tehinguid sularahaga. Pangabussi peatuskohas pole võimalik järjekorras ootajatele luua talutavaid tingimusi, sest poe esisesse parklasse pole võimalik paigaldada pinke.

Samuti kahtleb vallavalitsus, Swedbanki võimes tagada pangabussi turvalisus, kui halva teeninduse pärast peaks järjekorras seisjate emotsioonid üle ääre keema.

Seitsmes vallas suudeti pangakontorite sulgemine ära hoida, kui vallavalitsus pakkus Swedbankile uusi ja sobivaid ruume. Samal ajal, kui Kosel, Orissaares, Türil, Väike-Maarjas, Abja-Paluojal, Räpinas ja Tõrvas töötavad pangad edasi, sulgeti kontorid Sauel ja Tapal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles