Sotsiaalse ostlemise keskkond sooduspakkumistel konkurentsi ei karda

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allahindlusest kuulutav silt Tallinna kesklinnas.
Allahindlusest kuulutav silt Tallinna kesklinnas. Foto: Peeter Langovits

Eestis tegutsevad sooduspakkumistele orienteeritud keskkonnad Cherry.ee ja Seller.ee üksteises suurt konkurenti ei näe, kuna kontseptsioonid on ettevõtetel erinevad.

Cherry.ee tegevjuht Priit Tombi sõnul tuli neil idee ookeani tagant Ameerika Ühendriikidest, kus taolised ärimudelid on ülipopulaarsed. «Mõtlesime, et miks mitte lokaliseerida ka midagi taolist kohalikule turule,» lisas Tomp.

Seller.ee keskkonna eestvedaja Silver Hage sõnul tekkis nende meeskonnal idee luua selline keskkond juba möödunud aasta lõpul. «Kuna sotsiaalne ostmine on maailmas näidanud palju tuge ning laialdast kasutajaskonda, siis tundus see idee igati mõistlik ja teostatav,» tõdes Hage.

Kuid kuna sel ajal olid kõik inimesed teiste projektidega rakkes jäi asi mõnevõrra venima.

Seller.ee oligi Hage sõnul Eestis esimene, kes tuli välja antud ideed tutvustava kontseptsiooniga eht teaser leheküljega. «Avasime tutvustava lehekülje juba kuid tagasi, kuid mõningate tehniliste lahenduste venimise tõttu avasime tervikliku lehekülje 01.07.2010.,» lisas Hage.

Tombi sõnul registreerisid nemad oma firma märtsis ja esimene müügikuupäev oli 12. mai.

Teenuse pakkujaid on cherry.ee-l olnud seni üle 50ne ja unikaalseid teenuse ostjaid ca 3500 inimest.

«Kõige lahedam mudeli juures ongi see, et võidavad ettevõtted, kellele toome uusi kliente ja aitame elu sisse tagasi puhuda. Teisalt enim võidavad lõppkasutajad, kellele me anname läbi soodsa hinna hea idee või põhjuse proovida midagi uut ja põnevat,» kirjeldas Tomp.

Hage sõnul ei ole avalikkuses seni kuskil otseseid võrdlusi seller.ee ja cherry.ee keskkondade vahel tõmmatud. Siiski on sotsiaalmeedia poole pealt nendeni tagasiside jõudnud. «Kontseptsioonid on meil siiski mõnevõrra erinevad. Meie üheks tingimuseks on see, et teatud arv inimesi peab pakkumise ostma, et see pakkumine ka aktiveeruks,» selgitas Hage.

Tombi sõnul võib Sellerit pidada Cherry konkurendiks, kuid pigem näeb ta  sellespositiivset poolt. «Konkurents, eriti sellises noores valdkonnas, aitab populariseerida meie poolt pakutavaid teenuseid ja turunishi tervikuna. »

Tombi kinnitusel on nende jaoks konkurents edasiviiv jõud.

Suurim erinevus Tombi kinnitusel ongi kahe teenusepakkuja vahel see, et Seller kasutab miinimumkvooti st kui piisavalt palju inimesi ostab, siis diil jõustub. «Cherry on teinud oma

kasutajate elu tunduvalt lihtsamaks, mingeid piiranguid ei ole, kui teenus/toode meeldib, võid ostu kohe sooritada. »

Juhul, kui pakkumine Seller.ee keskkonnas ei aktiveeru, siis saavad kõik ostjad oma raha tagasi ning seller.ee partner ehk teenuse pakkuja saab reklaami internetikeskkonnas. «Meie puhul ei ole pelgalt tegemist sooduspakkumiste keskkonnaga, vaid pigem sotsiaalse ostmise platvormiga,» selgitas Hage.

Lõppkliendid on Hage kinnitusel õnnelikud, kui on võimalik mõnda uut teenust või kohta külastada mõnevõrra soodsama hinnaga. Kuigi suvisel ajal on küll paljud inimesed arvutitest eemal, on sellest hoolimata jätkuvalt näha kasvavat huvi erinevate sooduspakkumiste osas.

Hage sõnul algavad nende keskkonnas üldjoontes atrakviitsed pakkumised siis, kui allahindlus on ligikaudu 50 protsenti.

«Väga populaarne oli meie esimene pakkumine, mis oli perepilet Vudila seiklusparki, mida ostis koguni 210 inimest ühe päeva jooksul. Üsna palju vastukaja ja ostjaid leidis ka Elvas asuv romantiline Verevi Motell, kuhu soetas öö koguni 61 inimest. Meie lehekülje lühikese avamise jooksul on soetatud ligikaudu 500 Sellerit ning seda läbi kaheksa pakkumise, mis on tulnud meie partneritelt.»

Populaarsemad teenused on cherry.ee-s seni olnud restoran Karl Friedrich (246 müüdud voucherit), Skypark batuudikeskus (303), restoran C´est la vie (261), Peetri Pizza (407), restoran Klafira (664), restoran Paat (393) ja Rahvusooper Estonia (260).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles