H&M hakkab aeglaselt kasutusele võtma mahepuuvilla

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina töölised puuvilla korjamas.
Hiina töölised puuvilla korjamas. Foto: AFP / Scanpix

Rootsi rõivakontsern Hennes & Mauritz (H&M) tõusis möödunud aastal riidepoodidest mahult suurimaks mahepuuvilla kasutajaks.

Kanada muusik Neil Young kutsus möödunud nädalal oma kodulehel fänne üles tööstuslikku puuvilla boikoteerima, kirjutas Businessweek. Hulga teiste põhjuste seas mainis rokkstaar ja kauaaegne keskkonnakaitsja ka järgnevat: «Ühe T-särgi jaoks vajamineva puuvilla tööstuslikuks kasvatamiseks kasutatakse 2700 liitrit vett. Sellest veest piisab ühele inimesele joomiseks 900 päevaks ning selle veekoguse lased tualetist alla 270 loputuskorraga.»

Youngi üleskutse langes kokku ka iga-aastase mahepuuvilla kasutamise raportiga, kus vaadatakse mahu poolest suuremaid puuvilla kasutajaid. 2013. aasta raportis tõusis H&M suurimaks mahepuuvilla kasutajaks. H&Mile järgnesid C&A, Puma ning Nike. Mahepuuvilla kasutus tõusis H&Mi kontsernis üle-eelmise aastaga võrreldes 7,8 protsendilt 10,8 protsendile.

Paraku ei ole raport täielik, sest kajastab vaid neid firmasid, kes vabatahtlikult oma andmeid jagavad. Näiteks Wal-Mart USAs keeldus 2013. aastal osalemast. Kokku osales 80 rõivaettevõtet.

Tööstuslik puuvill on putukatõrjevahendite tõttu üks maailma suurimaid reostajaid. Nõudlus puhaste ja hügieeniliste materjalide järele, eriti väikelaste tarvete osas, paneb ka rõivatootjaid otsima teisi alternatiive.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles