Klient ei saanud mängukonsooli tagastada katkise kleebise tõttu

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Xbox 360.
Xbox 360. Foto: ox.ee

Mullu juunis e-kaubamajast OX Eesti OÜ ostetud mängukonsool lakkas töötamast juba novembris, klient saab raha tagasi aga alles nüüd.

E-kaubamajast OX Eesti OÜ soetatud mängukonsool Xbox 360 4GB maksis 177 eurot, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Novembris lakkas mängukonsool töötamast ning klient saatis selle kauplejale. 10. detsembril teatas aga kaupleja, et vigastatud garantiikleebise tõttu ei lähe mängukonsool garantii alla.

Sellegipoolest sai tarbija mängukonsooli kätte alles selle aasta veebruaris. Ta saatis selle uuesti kauplejale, sest tema arvates oli garantiikleebis konsooli garantiiremonti saatmise ajal terve.

26. märtsil tegi klient kauplejale järelepärimise konsooli remondi osas, kuid sellele kaupleja ei vastanud. Seejärel saatis ta veel ühe kirja, kuid ka sellele ei tulnud vastust.

Aprillis pöördus klient tarbijakaitseametisse ja juulis tarbijakaebuste komisjoni poole. Klient nõudis mängukonsooli eest makstud 177 euro tagastamist.

Kaupleja teatas tarbijakaitseametile, et seade oli saadetud parandamiseks Service Net EE-le, kes ütles, et mängukonsool ei lähe garantii alla, kuna garantiikleebis on vigastatud. Kaupleja kinnitusel loobus samal põhjusel garantiiremondist ka Microsofti ametlik remonditöökoda.

Komisjoni istungil kinnitas klient, et tema garantiikleebist ei rikkunud ning nentis, et kogu protsess on liiga kaua aega võtnud.

Kaupleja esindaja selgitas, et nemad remonti saabuvaid tooteid üle ei vaata, vaid saadavad need edasi remonti teostavatele ettevõtjatele.

Komisjon hindas olukorda ning leidis, et kliendi kaebus on põhjendatud. Ostetud mängukonsoolil oli kaheaastane garantiiaeg ning komisjonile ei ole esitatud tõendeid, millest nähtuks, kas ja kuidas tehti tarbijale teatavaks garantiitingimused.

Kaupleja kodulehel olevatest garantiitingimustest ei selgu, kas toodetel on garantiikleebised või kuidas toote kasutaja peaks selliseid kleepse hoidma. Seega klient ei olnud, ega saanudki olla teadlik garantiikleepsu olemasolust.

Seaduse kohaselt annab müügigarantii ostjale garantiitähtajal õiguse nõuda asja tasuta parandamist või asendamist. Komisjon märgib, et kaupleja ei ole välja selgitanud seadme rikke iseloomu ega selle tekkimise põhjust.

Komisjoni hinnangul ei ole rikutud garantiikleeps piisav põhjus müügigarantiist tulenevate kohustuste mittetäimiseks. Rikutud kleeps ei tõesta üheselt, et tarbija on seadme lahti võtnud ja selles midagi muutnud.

Komisjoni arvates on müüja põhjendamatult viivitanud mängukonsooli garantiiremondi tegemisega ning ei ole tarbijat piisavalt informeerinud viivituse põhjustest.

Lisaks on kaupleja üldse loobunud tarbijaga suhtlemisest, jättes kliendi kirjadele üldse vastamata.

Komisjon leiab, et kaupleja ei ole tarbija pretensiooni lahendanud mõistliku aja jooksul, samuti on pretensiooni lahendamisest hoidumisega põhjustatud kliendile põhjendamatuid ebamugavusi.

Seega otsustas komisjon, et tarbijale tuleb tagastada konsooli eest saadud 177 eurot. Ettevõte OX Eesti OÜ kinnitas, et kliendile tagastatakse raha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles