iDeal kampaania

Vanast autost on üha raskem lahti saada

Kasutatud autode müügiplats Kadaka teel.

FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

AMTEL analüüsis tänavu esimene poolaasta kasutatud autode turgu ning leidis, et riigiametite koostöös läbiviidud kampaaniad ja aktsioonid klientide teadlikkuse kasvatamisel on kandnud vilja – sõiduki ostmist kaalutakse hoolikamalt.

Autoostjatele on üha olulisem usaldus müüja vastu ja reaalselt pakutavad garantiid.

Läinud aasta lõpu seisuga oli Eestis arvel 628 563 sõiduautot ja pargi keskmine vanus oli 13,7 aastat. Tänavu esimese poolaastaga on keskmine vanus tõusnud juba 14,3 aastani ja autopargi suurus on 641 717. Kui kogu autopargi vanus jätkuvalt kasvab, siis omanikku vahetanud autode keskmine vanus on jäänud praktiliselt samaks: mullu oli see 11,4 aastat, tänavu aga 11,8 aastat. Seega vahe pargi vanusega kasvab ning üha raskem on vanast autost lahti saada.

Möödunud aastal toimus Eestis sõiduautode omanikuvahetusi 105 248, tänavu esimesel poolaastal tehti 48 295 tehingut. Väike langus näitab, et ostjad on ettevaatlikumad ega torma igat ettejuhtuvat, pealtnäha «odavat ja head» autot ostma, teiselt poolt on ära langenud mitmed skeemid maksude vältimiseks nii Eestis kui ka naabermaades.

Eraisikute omavahelised tehingud moodustavad kõikidest omanikuvahetustest suurema, aga ka vanema osa. Sama on registris arvel olevate autodega – eraautode osakaal on 76 protsenti.

Ostu-müügitehingute sooritamine automüügiga tegelevate ettevõtete kaudu on samas jõudsalt kasvamas, eriti uuemate, kuni 10 aastaste autode osas. Kasvab ka AMTELi liikmete osakaal kasutatud autode müügis: kuni 5 aastat vanade autode omanikuvahetustest toimusid liidu liikmete kaudu möödunud aastal 65 protsenti, tänavu juba 72 protsenti, kuni 10 aastat vanade autode osas vastavalt 23 ja 32 protsenti.

Selleks et teha klientide valikud kasutatud autode turul edaspidi lihtsamaks ja turvalisemaks, on AMTEL välja töötanud ja peatselt käivitamas kvaliteedimärki «Tunnustatud automüüja».

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles