Õppurid pöörduvad autokoolide tegevuse tõttu tarbijakaitsesse

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õppesõiduauto. Pilt on illustreeriv.
Õppesõiduauto. Pilt on illustreeriv. Foto: Liis Treimann / Postimees

Tarbijakaitseameti teatel on viimasel ajal inimesed pöördunud nende poole seoses autokoolide tegevusega.

Mootorsõiduki juhi koolituse pakkumisi on palju, mistõttu ei tohiks tarbija ühe ettevõtte kasuks otsustada üksnes hinna põhjal. Seda eelkõige seetõttu, et koolituse sisu ei pruugi vastata inimese tegelikele vajadustele ega loodetud kvaliteedile. Amet soovitab enne ühe pakkuja kasuks otsustamist tutvuda mitme erineva autokooli tingimustega ja neid võrrelda.

Mõned autokoolid pakuvad interneti veebipoodide kaudu odavalt vautšereid B-kategooria mootorsõidukijuhi teooriakursustele. Kuigi pakkumine võib esmapilgul tunduda odav, ei pruugi see tähendada, et kogu kursus läheks lõppkokkuvõttes vähem maksma kui mõnes teises autokoolis. Samuti tuleb selliste pakkumiste puhul hoolikalt tutvuda kooli lepingutingimustega, kuna lepingus võib olla punkt, millega kohustatakse õpilast läbima lisaks teooriakursusele samas koolis ka sõidukoolitus ja -eksam. Mitmed autokoolid on määranud lausa leppetrahvi juhuks, kui õpilane soovib pärast teooriaosa läbimist kooli vahetada.

Lepingust peaks kindlasti vaatama ka lisasõidutundide hindu ning B-kategooria juhikursuse libeda- ja pimedakoolituse kohta. Samuti peab õpilane arvestama sellega, et tavaliselt on kooli lepingutingimustes ka sanktsioonid juhuks, kui ta ei ilmu kokku lepitud ajaks sõidutundi.

Osa autokoole pakub sõidutunde väga madala hinnaga või hoopis tasuta. Sellisel juhul on mõistlik enne lepingu sõlmimist vaadata, milline on selle kooli sõidutundide kvaliteet. Seda saab kergesti teha maanteeameti kodulehel, kus on kirjas riikliku sõidueksami sooritanute protsent konkreetse autokooli kohta. Soovitatav on vältida autokoole, millel on madal läbisaamisprotsent (alla 50 protsendi). Loomulikult sõltub juhtimisoskuse omandamine oluliselt individuaalsetest omadustest, kuid sõiduõpetajal on selles sellegipoolest märkimisväärne roll.

Lisaks heale sõiduõpetajale on oluline, et sõidutunnid toimuksid regulaarselt. Kui autokoolil ei jätku õpetajaid või piisavalt autosid, siis võib kogu koolitus venida pikemaks kui algselt planeeritud.

Lepingus sätestatakse poolte õigused ja kohustused. Kindlasti on oluline tutvuda vähemalt kahe ettevõtte lepingutingimuste ja hindadega ning neid võrrelda. Kuigi seaduse järgi ei ole kohustuslik teenuse pakkumiseks sõlmida kirjalik leping, on hilisemate probleemide vältimiseks seda siiski mõistlik teha. Lisaks tuleb kindlasti tutvuda autokooli lepingu tüüptingimustega, mis on üldjuhul kirjas kooli kodulehel. Samuti on soovitatav teha internetis autokooli taustauuring ja küsida oma sõpradelt-tuttavatelt nende varasemate kogemuste kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles