Burger Kingi must burger tekitab vastakaid tundeid

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuro Burger ehk Burger Kingi must burger, mida müüakse Jaapanis.
Kuro Burger ehk Burger Kingi must burger, mida müüakse Jaapanis. Foto: promo

Möödunud nädalal tuli Burger Kingi Jaapani filiaal välja uusima burgeritootega, mida nimetatakse Kuro burgeriks (jaapani k – must burger).

Uus burger koosneb kahest mustast burgerisaiast, mustast juustuviilust, millele on lisatud bambuse sütt ning lisadoosi tumedust annab burgerile must sibula-küüslaugu-sojakaste, milles on kalmaaritinti, kirjutab Fox News.

Musta burgeri väljatulek sai suure tähelepanu osaliseks, kuna seda peetakse tavatuks ja tõenäoliselt mitteisuäratavaks toiduks. Vähemalt ameeriklaste seas.

Tuleb välja aga, et must toit ei ole Aasias sugugi esmakordne ja ebatavaline nähtus.

«USA ja Jaapani inimeste arusaamad toidus kasutatavatest värvidest on nende kultuurilise erinevuse tõttu üksteisest väga kauged. Läänes seostatakse musta värvi surmaga (Jaapanis jällegi valget) ning meile võib tunduda ka, et selline toit on kas riknenud või üleküpsetatud (ehk teisisõnu surnud ja mittesöödav), või siis äärmisel juhul seostame seda lagritsaga,» ütleb toiduspetsialist Eva Hyatt.

Kuro burgerist on saadaval variatsioonid, millest lihtsam Kuro Pearl maksab 4,49 dollarit ning suurem – Kuro Diamond – 6,45 dollarit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles