Energiajookide vanusepiirang vähendas poes drastiliselt müüki

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noored tarbivad endiselt palju energiajooke.
Noored tarbivad endiselt palju energiajooke. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

AC Nielseni turuülevaate järgi on Rimi 2012. aasta sügisel kehtestatud energiajookide müügikeeld alla 16-aastatele lastele mõjutanud märkimisväärselt kogu energiajookide turu müügimahtu.

Rimi ja Säästumarketite kauplustes on energiajookide müük kahe aastaga vähenenud enam kui viiendiku võrra. Energiajookide tarbimine noorte hulgas on ühiskonnas endiselt terav probleem.

Tervise Arengu instituudi 2013. aasta uuringu tulemuste järgi on regulaarselt energiajookide tarvitajate osakaal kõige suurem 15–17aastaste noorte seas. Tarvitajatest valdav enamik alustas energiajookide joomist 10–15aastasena. Peamiselt tarbitakse energiajooke janu kustutamiseks, maitse pärast ja energia saamiseks. Tegelikult ei sisalda energiajoogid tavapärasest karastusjoogist rohkem energiat, vaid joogis sisalduvad ained aitavad organismil kasutada selle enda energiavarusid.

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on müügipiirang täitnud oma eesmärgi. «Müügipiirangu sisseviimine oli üks võimalusi näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile energiajooke juua ning nüüd on sellel ka reaalselt mõõdetav tulemus,» lisas Lilleoja.

Lilleoja rõhutas, et kahe aasta tagune müügipiirangu sisseseadmine oli üks konkreetne lahendus näidata oma sotsiaalset vastutustundlikkust. Lilleoja peab positiivseks ka seda, et noorte energiajookide tarbimise temaatika on ühiskonnas laiemalt tõusetunud ning selgitustööd tehakse erinevates kanalites.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles