Uudne taaramasin osutus inimeste jaoks liiga keeruliseks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Maailmas haruldase taaraautomaadi esimesel töökuul selgus, et seade on Eesti tarbijate jaoks pisut keeruline ja nüüd tuleb see ümber seadistada.

Uue taaraautomaadi esimesel kasutuskuul selgus, et inimesed kiirustavad tšeki välja printimisega ning seetõttu  võib osa äraantud pudeleid jääda üle lugemata, rääkis Eesti Pandipakendi juht Rauno Raal.

Kuna läbi akna on näha vaid transpordilint, siis vajutatakse seadme tablool olevat «Kinnita» nuppu, kuigi osa pakendeid on alles sorteerimisel. Just seetõttu ongi otsustatud lähiajal automaadi tarkvara uuendada ja siis kaob selle ekraanilt ka kinnitamist nõudev nupp.

«Tegelikult pole juba praegu vaja seda vajutada, sest masin annab 30 sekundi jooksul automaatselt tšeki,» rõhutas Raal. Ta lisas, et 30-sekundiline varuaeg on seadmele jäetud, et selle aja jooksul saaks näiteks järgmisest kotist taarat juurde valada. Ennekõike ongi uus automaat mõeldud neile, kes koguvad kas kuuri või garaaži suure koguse taarat.

 «Üks päev tuli mees, kel oli pool kaubikut taarat täis. Kui ta  pärast suurte kottidega poest tuli, siis pakkus mulle õlle kuuspakki, öeldes, et mehed, te säästsite  mul terve tunni, mis oleks läinud pudelite äraandmisele,» rääkis Raal.

Laagris on kalli ja uue seadmega samas ruumis  ka tavaline taaraautomaat, kus saab oma taararaha annetada heategevuseks. Raali sõnul on väiksem seade mõeldud neile, kes tulevad poodi väikse taarakotiga ja peaksid muidu pikalt ootama, enne kui eesseisja kümned kotid tühjaks saavad. Aga ka juhuks, kui suure seadmega peaks midagi juhtuma.

«Me eeldasime, et võib-olla satub pakendikottidesse prügi, aga mõnikord on see suur probleem,» tunnistas Raal. Ta tõi näiteks juhtumi, kus vahetult enne seadme käivitamist avastati tühja taara seast kuus täis purki kurkidega. «Kui see oleks sattunud siia masinasse, siis oleks vähemalt kolmveerand tundi kulunud puhastamisele ja remontimisele,» tõdes Raal. «Kui seal on mõni salvrätik, siis on masin seadistatud nii, et see eraldatakse, aga tekib probleem, kui see on tõsise sodiga koos,» sõnas Raal.

Kui pudelite hulgas on mõni ilma pandimärgita taara, siis see liigub liini lõppu ja seal sorteeritakse vastavalt materjalile. Küll aga pani ta taaratagastajatele südamele, et viina- ja veinipudelid võiks kohe panna taaramaja kõrval olevasse spetsiaalsesse konteinerisse.

Kuigi Ülemiste keskuse juures on olemas analoogne taaraautomaat, kinnitas Raal, et nende seade on maailmas tõesti kolmas sellelaadne. «Ülemiste oma on nii amortiseerunud ja vana, et seda firmatki pole enam olemas, mis selle kunagi tegi,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles