Miks taara-automaat ei tunnista pandipakendi märgiga purke-pudeleid?

Taara-automaat.

FOTO: Urmas Luik/Pärnu Postimee

«Peamine põhjus, miks pandipakendi märgistusega pakendid automaadist läbi ei lähe, seisneb selles, et kaupmees on taara-automaati halvasti hooldanud,» ütles Eesti Pandipakendi tegevjuht Rauno Peeter Raal.

Samuti võivad pakendeil olevad triipkoodid olla kõikuva kvaliteediga, kortsus või rebenenud.

Kuna taaraautomaadi töö põhineb valguskiirte murdumisel, ei tohi triipkood olla veel ka valet värvi, mida siltide kujundajad paraku vahel ei arvesta.

Samas on endiselt ringluses kümmekond toodet, mille pakendid ei vasta rahvusvahelisele EAN-standardile.

Taaraautomaadi skanner võrdleb pakendi vöötkoodi registriandmetega ja võtab vastavalt sellele kas taara vastu või annab tagasi. Skanner ei loe infot välja, kui taara ei vasta standardile. Lisaks uurib masin pakendi kuju ja pandipakendimärki ning teeb turvatestid.

Raali sõnul on töö probleemsete pakenditega Eesti Pandipakendi üks olulisemaid prioriteete. «Pakendiregistris on hetkel umbes 150 tootja ja maaletooja turustatavat 4000 pakendit, neist 1500 aktiivses registris. Kui 2008. aastal oli meil vastavas aktiivses probleemsete pakendite registris 80-100 probleemset pakendit, siis praegu on neid järele jäänud kümmekond,» ütles Raal.

Probleemseid pakendeid sõelutakse välja koostöös kaupmeestega, sest just kauplustele tagastatavast taarast tuleb otsene tagasiside, milliseid pakendeid automaadid ei tunnista.  
Raali sõnul tehakse pandipakendite sobivuses taaraautomaatidega tootjatega koostööd juba enne uue toote turuletulekut. «Me testime kõiki uue pandipakendimärgiga tooteid, et näha, kas need vastavad pandipakendi nõuetele. Enne sellised uued pakendid ringlusesse ei lähegi,» lubas ta.

«On ka selliseid jaemüüjaid, kes puhasta taaraautomaate korralikult ja piisavalt sageli,» tõdes Raal. «Automaatide skännerite peegelpindasid tuleb nimelt piisava sagedusega puhastada, see on üks osa kohapealsest  hooldusrutiinist. Taaraautomaadi skänneri peegelpinda aktiivsel kasutamisel puhastada vähemalt ülepäeviti.»

Kindlasti tuleks aga teavitada ka jaemüüjat, kui tema valduses olev taara-automaat ei tunnista mõnd pandipakendi märgistusega purki või pudelit. Nimelt võib probleem seisneda ka taara-automaadi vigases programmis. Näiteks eelmisel aastal lahendati just tänu tarbijate aktiivsusele viga taaraautomaatide haldaja Moya taaraautomaatide programmis. «Säästumarketi töötajad said klientidelt tagasisidet, et automaat ei tunne ära teatud pudelite triipkoode,» rääkis Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialist Katrin Romanenkov. «Meie töötajad võtsid ühendust haldajaga ning programmi viga parandati.»

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles