Diabeetikud jäävad toidupoes hätta

Coca-Cola Zero on poodide kinnitusel kõige enam ostetud suhkruvaba toode.

FOTO: AP/Scanpix

Suhkruhaigete arv kasvab kiiresti, kuid toidupoes on neile sobivate toodete valik üsna ahtake.

«Eestis elab umbes 200 000 inimest, kes põevad diabeeti. Miks ei võiks poed pakkuda ka neile sobivat kaupa?» uuris Tatjana. Naise sõnul peab ta silmas eelkõige kohupiimakreeme, jogurteid, kohukesi, limonaade, küpsetisi, komme, mille tegemiseks ei ole kasutatud suhkrut, vaid fruktoosi. «Uskuge mind, ka meie tahaksime midagi magusat,» kinnitas naine.

«Nii kahjuks ongi, et sellistele toodetele tehakse väga vähe tootjapoolseid pakkumisi. Seepärast on ka neid sortimenti jäänud üsna vähe,» tõdes Rimi pressiesindaja Katrin Bats

Diabeetikutele mõeldud toodetest ostetakse Rimi kogemuse kohaselt maiustusi: halvaad ning šokolaadi. Selles kategoorias on ka suurim valik. «Erilist muutust diabeetikutele mõeldud toodete müügis märgata pole, need on viimastel aastatel püsinud stabiilsena,» lisas Bats.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on nad aasta-aastalt suhkruvabade toodete sortimenti vastavalt nõudlusele suurendanud. «Nõudlus on siiski püsinud tagasihoidlik ning seetõttu pole diabeetikutele mõeldud tooteid tõesti müügil just liiga palju,» tunnistas Erilaid. Maximas on müügil nii suhkruvabu jogurteid kui ka kohupiimasid, samuti vahvleid, küpsiseid, šokolaadi. «Populaarsed on veel dieetpähklimassid, suhkruvabad kommid ja koorekompvekid diabeetikutele ja erinevad moosid,» rääkis Erilaid.

Selver on suhkruvabad tooted eraldi märistanud. Ka on  poodides tervisekaupade osakond, kust poe suurusest sõltuvalt leiab 10-50 erinevat suhkruvaba maiustust, nii komme, šokolaadi, halvaad kui teisi tooteid. «Kõige rohkem ostetakse glükoositropse, suhkruvaba koolat ja komme,» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu.

Ka ETK poodides ostetakse kõige enam suhkruvaba Coca-Cola Zerot ning  tervisetoodetest müüvad enim glükoositropsid, küpsis Diabeetiline ja kommid Werthers Original Sugar Free. «Suhkruvabade karastusjookide müük on suurenenud 1,2 protsenti võrreldes 2013. aastaga. Müük on aja jooksul kasvanud, kuna inimestele saavad tooted rohkem tuttavaks ja valik laieneb,» rääkis ETK turundusjuht Andres Lember.

Suurem osa ETK sortimendi olevatest kondiitritoodete tootjatest ei valmista diabeetikutele mõeldud kooke-torte.  Pagaritoodetest sobivad diabeetikutele vaid Euroleiva üks suhkruvaba sai ja sepik.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles