Masu kasvatab hoidistamist

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talvevarude soetamine on taas au sees.
Talvevarude soetamine on taas au sees. Foto: Marina Puškar

Juba mullu suvel kasvas hoidistamiseks vajalike purkide, suhkru ja äädika müük hüppeliselt, kuid tänavu on huvi talvevarude soetamise vastu veelgi suurem.
 

A-Selver ASi avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul hoidistasid kliendid eelmisel aastal niivõrd palju, et mitmed kaubad said enne hooaja lõppu otsa.

«Eriti popid olid erinevad purgid, mida müüdi mullu suvel sama palju kui eelnenud kolmel aastal kokku. Tänavu oleme õppinud, sortiment on laiem ja kaupa peaks jätkuma piisavalt,» rääkis ta.

Purkide populaarsust kinnitas ka Rimi ja Säästumarketite turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja, kelle sõnul on Rimides vastav sortiment eelmise aastaga võrreldes nii palju suurenenud, et ka müük on kahekordselt kasvanud.

Prisma peremarketites on purkide müük firma turundus- ja kommunikatsioonidirektori Kadri Lainase sõnul suvekuudel kasvanud 60 protsenti, moosisuhkrut on tänavu juulis seevastu ostetud tervelt kaks korda rohkem kui mullu samal ajal.

Üllatuslikult on kasvanud ka mee läbimüük, samuti on Prismades populaarne maitsestamata jogurt. «Üldiselt on müüke vaadates endiselt näha, et inimesed teevad endale ise hoidiseid ja ilmselt valmistatakse värsketest marjadest ja maitsestamata jogurtist ise ka värskeid jogurteid,» tõdes Lainas.

Tervelt 70 protsenti on tema sõnul kasvanud ka veiniäädika läbimüük, kuigi kogu äädika müük on eelmise aastaga samal tasemel. Samas oli eile näiteks Tallinna Lasnamäe Prismas 30-protsendiline äädikas ajutiselt otsas.

Mägioja tõdes, et kuigi Rimides ostetakse enim tavalist söögiäädikat, kasutatakse hoidiste tegemisel palju ka veini- või õunaäädikat ning ka palsamiäädikas kuulub mitmete hoidiste retseptide sisse, näiteks võib seda kasutada sibulamoosi tegemisel.

Suhkrut on varasemast rohkem ostetud vaid Säästumarketites, Rimides on aga suhkru müük veidi kukkunud. Mägioja hinnangul võib põhjuseks olla soodsama suhkru eelistamine.

Selverites kasvas suhkru müük eelmise aasta juunis-juulis aastatagusega võrreldes enam kui poolteist korda ning on jäänud sel aastal samale tasemele.

«Oleme täheldanud, et sel ja möödunud aastal on ostetud rohkem suuremates pakendites tooteid – näiteks jõuab ostukorvi pigem üheliitrine äädikas kui 0,33-liitrine pudel. Samuti müüb hästi 25-kilogrammine suhkrukott,» kirjeldas Annika Vilu praeguseid trende.

Maitseainete tootja Santa Maria andmetel on viimastel aastatel rekordiliselt kasvanud ka hoidistamisel kasutatavate maitseainete müük. Kõige populaarsemad on marinaadisegud kurgile, kõrvitsale ja seentele, loorberileht ning terapipar. Enim on kasvanud kaneelikoore, musta pipra, vürtsi, sinepiseemnete ja nelgi müük.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles