Galerii: SmartPOST avas uue sorteerimisliini

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pakimahtude kiire kasvu tõttu oli SmartPOST sunnitud suve hakul kolima suurematesse ruumidesse ning soetama ka senisest võimsama automaatse pakkide sorteerimise liini.

Eile oli Tänassilma Tehnopargis SmartPOSTI pakiterminalis uue sorteerimisliini ametlik üleandmine ning kohal oli ka tootjafirma esindaja Hollandist. Võrreldes vana sorteerimisliiniga on uus silmanähtavalt suurem ja moodsam.

Postifirma tegevjuht Risto Eelmaa tõdes, et uue liini kasuks sai otsustatud, kuna see on oluliselt efektiivsem. «Olime veendunud, et selle aasta jõule me senise lahendusega enam üle ei ela, ja meil oli kaks varianti: kas soetame veel teise manuaalse sorteerimisliini – iseenesest ei ole investeering suur, kuid personali peab topelt olema –, või investeerime nüüdisaegsesse automaatsesse sorteerimisliini,» selgitas Eelmaa. «Otsustasime viimase kasuks.»

Veel kolm nädalat tagasi käis pakkide sorteerimine käsitsi. Ehkki nii vana kui ka uue liini juurde on vaja nelja liinioperaatorit, võimaldab automaatne sorteerimisliin pakke sorteerida kuni kaheksa korda kiiremini ja kuni 4000 pakki tunnis. «Turg kasvab ning oleme parajasti ka ise suures kasvufaasis – 30-protsendiline mahukasv on meil ka sel aastal,» nentis Eelmaa, et seetõttu tuleb ajaga kaasas käia.

Kui varem käsitsi sorteerides puutus töötaja igat pakki sorteerimises vähemalt neli korda, siis uue lahendusega ainult kaks korda – paki asetamisel liinile ja transpordiühikute komplekteerimisel.

Uus sorteerimisliin aitab vähendada pakkide seisuaega terminalis ning pakid jõuavad kiiremini adressaadini, samuti võimaldab see parandada klienditeenindust. See tähendab, et kuna igast pakist tehakse pilt, saab kliendi probleemid lahendada lihtsamalt ja kiiremini.

Töö toimub pakiterminalis kogu aeg. «Kui varem jõudsid pakid terminali õhtul ja sorteeritud said need alles varahommikuks, siis nüüd on töö tehtud juba südaööks. Ent kuna me suudame pakke nüüd palju efektiivsemalt sorteerida, siis saavad postiautod juba päeval sorteeritud pakid ringide pealt kaasa võtta,» nentis Eelmaa. See omakorda võimaldab postifirmal e-kaupmeestele pakkuda sama päeva tarnet ehk tellitud kauba saab kätte veel samal päeval.

Manuaalne sorteerimisliin maksab paarkümmend tuhat eurot, automaatse liini eest tuli SmartPOSTIL välja käia aga pool miljonit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles