Ehitaja jättis töö tegemata ja pensionäri rahast ilma

Katuseehitus.

FOTO: Arvet Mägi / Virumaa Teataja

Tallinnas Pääskülas elavale Illi Lillele ei mahu pähe, et pärast ehitajale 300 euro maksmist viimane tööd tegema ei tulnudki, mehe enda sõnul jättis klient ülejäänud kokkulepitud summa tasumata.

«Lihtsalt võtab raha ja ei tulegi tegema,» nentis pensionär nukralt. Lill selgitas, et tal hakkas eramajas äkitselt suve lõpus teiselt korruselt läbi sadama. Valinud telefonist tuttava ehitusmehe numbri, teatas viimane, et on nõus tööd tegema. 

«Poole tunni pärast helistas ta tagasi ja ütles, et küsib 500 eurot ilma, et ta oleks katusel üldse vaatamas käinudki. Ta võttis seega hinna õhust, teadmata, mida üldse teha on vaja. Ma ei teadnud ju ka, mis täpselt viga on, äkki on midagi läbi mädanenud. Ma ütlesin, et jah, see on kallis, aga mis mul üle jääb,» kinnitas naine.

Arve, kuhu oli teenusena märgitud «vintskatuse avariiremont», sai Lill kätte järgmisel, septembrikuu esimesel päeval. Sellel oli kirjas, et töö teostatakse 4. ja 5. septembril ning maksma peab kogu summa esimesel päeval. «Ma maksin juba 3. septembril, aga mul on pangalimiit ühes päevas 300 eurot. Kandsin selle üle ja helistasin talle ning ütlesin, et maksan järgmine päev. Jumal tänatud, et ma 500 eurot ei maksnud,» meenutas Lill.

Töö esimesel päeval saabusid ehitajad firmast OÜ Convertor. «Kahe mehega nad seda olukorda vaatasid,» lausus Lill. Naise sõnul käisid mehed samal päeval mitu korda edasi-tagasi. «Istusin aias terrassi peal ning nägin, et nad tulid oma redeliga. Mulle ütlesid nad, et minge teie rahulikult tuppa. Juba siis tundus mulle asi kahtlane. Kui ma siis tuppa läksin ja veidi aja pärast uuesti õue tulin, siis olid nad äkki kadunud ja nii nad kadunuks jäidki,» kirjeldas sündmusi Lill.

«Mulle öeldi kohe, et kuidas ma nii rumal olin, et üle 50 protsendi ette maksin. Mõtlesin siis, et ootan hilisõhtul kella 12ni, kas maksan veel ülejäänud osa ära. Aga kujutad ette, tema tagasi üldse ei tulnudki,» pahandas Lill ning kinnitas, et telefonile mees ka enam ei vastanud. Mees oli kadunud nagu tina tuhka. 

Kui tuttavad hiljem Lille majas veetorusid parandama läksid, vaatasid nad muuseas ka katusele. Kolme tunniga saigi katusel viga parandatud, selgus, et ära oli mädanenud vaid üks karniisilaud. «Seega pettis esimene ehitaja mind ju läbi ja lõhki,» nentis Lill. Kui Lille tütar lõpuks OÜ Convertori töötajaga kontakti sai, ütles viimane, et kuna klient raha ei maksnud, siis tema ka ei ehitanud.

OÜ Convertor juhatuse liige Bogdan Basarab kinnitas Tarbija24-le esialgses vastuses, et firmal on plaanis raha tagasi maksta. «Lihtsalt ei oska täpselt lubada, millal,» teatas ta.

Basarab rääkis edasi, et töötas varem projektijuhina ehitusfirmas Vanalinna Ehitus. Mees väitis, et Illi Lill tellis umbes 12 aastat tagasi firmast suvilale kivikatuse ladumise. «Töö oli valmis, aga ta ütles, et vihmaveesüsteem on ka vaja panna. Kuna seda polnud hinnapakkumises, siis seda tööd ka ei hakatud enam tegema. Proua teatas seepeale, et jätab viimase makse tegemata,» rääkis Basarab ja hindas summaks tollal umbes 7000 Eesti krooni.

Illi Lill kinnitab, et igasugune jutt tema kunagisest võlgnevusest on täielik jama ning väljamõeldis. «See on ühe suli loll jutt. Ma ei jätaks mitte iialgi midagi maksmata. Minu vanuses inimene ei jää kellelegi võlgu ja kui tal raha pole, siis ta lihtsalt ei telli antud tööd. Nüüd hakata sellise jutuga manipuleerima, on täielik absurd,» tõdes ta.

Bogdan Basarab seevastu rõhutab, et jutt Lille võlgnevusest oli tema jaoks põhjus, miks ta küsis naiselt 100-protsendilist ettemaksu. «Ta helistas mulle oma sooviga ja mina vastasin, et jah proua, ma saan seda teha, aga ainult tingimusel, et te maksate 100 protsenti ette. Proua kinnitas mulle, et jah, ta on nõus, ta usaldab mind,» meenutas mees. Ta toonitas: «See oli nõnda kokku lepitud eritingimusel, aga ta ise oli sellega nõus.»

Basarab esitas enda sõnul ettemaksuarve, kus olid maksetähtajad. Maksma pidi 4. septembril. «Ta helistas mulle ja ütles, et ta unustas öelda, et tal on limiit, aga jõuab kindlasti ülejäänud 200 maksta homme hommikul. Ma ütlesin, et väga tore, ma usaldasin teda,» rääkis ehitusmees.

«Me võtsime katuse lahti ja klient ütles, et tõrvapapi asemele on vaja uus materjal panna. Ma pakkusin, et SBS, see on kõige kindlam ja parem, aga see ei ole odav. Me vaatasime katuse üle, võtsime kõik vajalikud mõõdud ja läksime materjali ostma,» kirjeldas mees ja lisas, et jäi seejärel SMSi ootama, et millal viimane makse tehtud saab.

«Raha ei tulnud ja mina mõtlesin, et rohkem see asi läbi ei lähe. Seejärel hakkas juba kogu tema perekond mind ähvardama,» rääkis Basarab. Siiski arvab Basarab nüüd, et tagastab raha või materjali. «Mulle pole neid materjale garaažis vaja, võin need talle tuua, mul pole selle vastu midagi. Võin ka raha anda, aga selleks pean materjalid ju uuele kliendile enne maha müüma,» pakkus Basarab.

Basarab peaks kliendile vastuse koos lahendusega andma järgmisel nädalal.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles