Kes maksab äikese kahjustatud digiboksi remondi eest?

Äikese kahjustatud digiboksi remonti ei taha kompenseerida teleteenusepakkujad ega energiafirma.

FOTO: SCANPIX

Viimaste nädalate äike on digi-tv vaatajatele üsna palju meelehärmi tekitanud, sest pikselöögid lõhuvad digibokse. Seoses sellega on üles kerkinud ka küsimus, kes peaks korvama seadme remondi või asendamise.

Äikse kahjudest pajatanud uudiste kommentaariumites on lugejad avaldanud arvamust, et digiboksi peaks remontima või asendama teenusepakkuja, kellelt boks saadud on, või siis Eesti Energia, sest seadet rikkuv ülepinge tuleb läbi elektrijuhtme.

Teenusepakkujad ja energiafirma aga ei taha vastutust endale võtta. Äike on nimelt kontrollimatu jõud ja seega ei saa keegi selle eest vastutada.

«Pikselöögist tekitatud kahju ei kuulu garantii tingimuste alla, sest see ei ole seotud tootja poolt põhjustatud tingimuste ja nõuete rikkumisega. Tootjapoolne eeldus on see, et inimesed kaitsevad oma seadmeid ning äike tähendab tootja mõistes vääramatut jõudu, mis ei allu kontrollile,» selgitas Elioni vaatenurka firma avalike suhete juht Lilian Viirma.

Sama seisukoht on ka Zuumbox`idega kaupleval Starmanil – äikese tõttu rikki läinud boks tuleb tarbijal parandada või välja vahetada omal kulul ning see reegel kehtib ka juhul, kui boks on renditud.

Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann ütles kommentaariks, et kui äikese tõttu tekib ülepinge nende võrgus, siis see tarbija tehnikat ei kahjusta, sest neil on olemas kõik vajalikud kaitsmed ja pingepiirikud. Digiboksid lähevad aga enamasti rikki seetõttu, et pikne lööb tarbija majapidamise elektrisüsteemi ning see pole enam energiafirma oma. Seega tuleb inimesel rikki läinud seade remontida või hoopis uus osta oma rahaga.

«Kui see ei ole meie poolt põhjustatud, siis meie selle eest ei vastuta,» sõnas Bachmann.

Samas lisas ta, et kui inimesel on kahtlus või ta ei tea täpselt, kuhu äike elektrisüsteemis lõi, võib nende poole pöörduda ja siis saab välja uurida, kas digiboks läks rikki firma elektripaigaldise häire tõttu. Kui tuleb välja, et nii see tõesti oli, siis on firma valmis kulud kompenseerima.

Kui palju taolisi pöördumisi Eesti Energia viimasel ajal saanud on, ei osanud Bachmann öelda, sest väidetavalt firma sellist statistikat ei tee. Sarnaselt ei andnud digiboksi asendamist või parandamist nõudvate klientide arvu välja Elion, kuna nemad käsitlevad äikese kahjustatud digiboksi juhtumeid kui tavapäraseid teenuse rikkeid.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles