Lugeja küsib: miks pank nõuab lapselt passi?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sääste võib koguda ka hoiupõrsasse.
Sääste võib koguda ka hoiupõrsasse. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

«Minu 2. klassis käiv laps läks hoiupõrsas olnud münte panka viima, kuid pangatöötaja nõudis talt passi. Alles suure seletamise peale sai ta asjad õpilaspiletiga aetud. Miks nõuab Swedbank lapselt passi, kuigi selle omamine pole Eestis kohustuslik? Pealegi on õpilaspiletil olemas nii lapse pilt kui ka isikukood,» soovib isa teada.

Vastab Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.

Teadmata, kes oli see klient, on keeruline täpset kommentaari juhtunu kohta anda. Hetkel jääb arusaamatuks, kui vana lapsega oli tegemist ja kas me siis tegime tehingu või mitte. Üldiselt me tegelikult lubame õpilaspiletiga müntide sissemaksu juhul, kui lapsel on kehtiv dokument meie poolt varasemalt tuvastatud ning pole ID-kaarti/passi kaasas. Seega on keeruline vastata, kui sisulisem taust puudub.

Ma arvan, et selline situatsioon võis tekkida seetõttu, et kliendil- lapsel puudus programmis üldse isikut tõendava dokumendi koopia ja me küsisime isiku tuvastamiseks passi või ID kaarti, sest rahapesu tõkestamise seadus näeb ette, et kliendil peab isiku tuvastamiseks olema esitatud isikut tõendav dokument.

Igal juhul vabandame kliendi ees!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles