Eesti toidu osakaal ostukorvis väheneb

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostukorv.
Ostukorv. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Toiduliit algatas kampaania «Soeta eestimaist, toeta eestimaist!», millega kutsutakse üles tarbima novembris nii palju eestimaist toidutoodangut kui võimalik.

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on kampaania eesmärk panustada nende ettevõtete ja seal töötavate inimeste käekäiku, tänu kellele püsib Eesti toiduainetööstus elujõulisena.

«Toidusektor seisab juba mitmendat kuud silmitsi väljakutsetega, mille on tekitanud keeruline välispoliitiline olukord. Hulk ettevõtteid on leidnud Venemaa asemele uusi perspektiivseid turge, aga oluline on siiski see, et kohalik tarbija tunnetaks, kuidas tema ostuotsused mõjutavad Eesti põllumeeste ja toidutootjate käekäiku,» rääkis Sirje Potisepp kampaania taustast.

Tema sõnul on Eesti toit tänu tajutud usaldusväärsusele ja heale kvaiteedile paljude tarbijate südametes ja toidulaual väga olulisel positsioonil.

«TNS Emori viimaste uuringute kohaselt eelistab üle 80 protsendi tarbijatest importkaubale kodumaist toidutoodangut. Samas jääb Eesti toidu osakaal kauplustes saadaval olevates tootegruppides ja ka ostukäibes pigem 60 protsendi piirimaile. Muret tekitab asjaolu, et viimaste aastate jooksul on see number vähenenud,» tõdes Potisepp.

«Meie kampaania eesmärk on pöörata Eesti toidu tarbimine taas tõusutrendi – kutsume inimesi üles valima poes käies teadlikumalt eestimaist toidutoodangut ning loodame, et saame paari aasta pärast tunda uhkust juba 80 protsendilise Eesti toidu osakaalu üle meie tarbijate toidulaual,» sõnas Potisepp.

Lisaks telereklaamidele kutsub Toiduliit kampaania raames eestimaalasi mitte lihtsalt tarbima Eestis toodetud toitu, vaid oma toidumenüüd ka teadlikumalt jälgima ja oma kogemust sõpradega jagama.

«Kutsume kõiki inimesi üles väiksele eksperimendile: proovige kasvõi ühe nädala jooksul tarbida nii palju kodumaist toidukaupa kui vähegi saate. Jagage oma Eesti toidust pungil ostukorvi pilte või kirjeldusi oma sotsiaalmeedia lehtedel märksõnaga #eestitoit, postitage neid Eesti Toidu Facebooki lehele või saatke e-posti teel Toiduliitu aadressil pilt@toiduliit.ee. Hasartsemad kodumaise toidu fännid võivad jälgida ka seda, kui suure osa moodustab nende menüüst Eesti toit – nii avastame peagi kõik, et 80 protsendi eestimaise toidu osakaal pole tegelikult sugugi utoopiline eesmärk,» kinnitas Potisepp.

Vaata Toiduliidu kampaania «Soeta eestimaist, toeta eestimaist!» reklaamklippi siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles