Sobimatud rehvid võivad vähendada kaskokindlustuse hüvitist

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talvistes oludes aitavad teel püsida korralikud rehvid.
Talvistes oludes aitavad teel püsida korralikud rehvid. Foto: Internet

Kindlustusettevõtted võivad vähendada kaskokindlustuse kahjuhüvitist, kui kahju on tekkinud liiga kulunud või hooajale mittevastavate rehvidega sõitmisest.

Seega tasub ilmade külmenedes suverehvid aegsasti talverehvide vastu vahetada ning ühtlasi talverehvide seisukorda kontrollida – rehvimustri sügavus peab olema vähemalt 3 millimeetrit ning soovituslik mustri sügavus on 5 millimeetrit.

Paljud autojuhid ei vaheta rehve piisavalt tihti, sest ei arvesta võimalike riskide ja kahjudega, mida toob kaasa kulunud rehvidega sõitmine.

«Kahtlemata on olulisim tagada enda, lähedaste ja kõigi liiklejate ohutus ning sõita kvaliteetsete rehvidega. Ka kõige kallimad talverehvid on odavamad kui ühest autoõnnetusest tingitud kahjude katmine,» ütles Goodyear Dunlopi Põhja-Euroopa tootespetsialist Ernestas Čejauskas.

Väiksemate liiklusõnnetuste tagajärjeks on tavaliselt katkised esituled, radiaator või põrkeraud.

«Selliste kahjude hüvitamine maksab kindlustusfirmale 500 kuni 1500 eurot. Kuid kindlustusselts ei pruugi osaliselt või täielikult hüvitada kahjusid, millel on põhjuslik seoses halvas seisukorras rehvidega, mis ei vasta nõuetele,» märkis Čejauskas.

Čejauskase sõnul auto pidurdusaeg ja -teekond pikenevad kulunud rehvidega sõites ning auto ei püsi kindlalt teel. Auto juhitavust halvendab oluliselt juba seegi, kui üks rehv neljast on kulunud.

Kulunud rehv reageerib pidurdamisel erinevalt kui heas seisukorras rehvid ning seetõttu võib ka vaid üks rehv tekitada liiklusohtliku olukorra.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles