Euronicsist teleri soetanud klient jäi hätta

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Televiisor. Pilt ei ole looga seotud.
Televiisor. Pilt ei ole looga seotud. Foto: SCANPIX

Möödunud aasta lõpus Euronicsi kauplusest ligi 1000-eurose Philipsi televiisori soetanud klient pöördus tänavu sügisel sellel ilmnenud rikete tõttu lõpuks tarbijakaebuste komisjoni.

Klient ostis mullu 30. detsembril Euronicsi kauplusest Philips LED teleri, mis maksis 999 eurot, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Tänavu septembris pöördus ta kaebusega tarbijakaitseameti poole, kuna teleril ilmnesid probleemid, mida kaupleja ei olnud suutnud ära lahendada. Kliendi kinnitusel tekkisid vead käesoleva aasta jaanuaris. Teleri ekraanil oli heledam laik ning suvalisel hetkel võis teleril pilt ja heli ära kaduda. Ta teavitas vigadest koheselt ka kauplejat.

Ostja väidab kaebuses, et teler on käinud ühe korra remondis, kuid vead televiisoril esinevad endiselt. Ta märkis, et «heledam laik parandati töökojas ära, kuid teleka imeliku käitumise (restardid, hangumised) probleemid jäid. Neid ei parandatud ära, sest töökojas neid probleeme testperioodi jooksul ei esinenud. Seda nn imelikku käitumist esineb suhteliselt harva – kord mõne nädala või kuu jooksul, aga kui esineb, siis on sedasi väga raske saatesse süveneda ning teleka vaatamine tekitab stressi.»

Kaupleja teatas vastuses ametile, et televiisoril esineva puuduse korral tuleks kliendil uuesti kaupleja poole pöörduda.

Tarbijakaitseameti abiga lahenduseni ei jõutud ning klient esitas avalduse tarbijakaebuste komisjonile, soovides tagasi saada televiisori eest tasutud 999 eurot ja kauplejale tasutud transpordikulu 20 eurot.

Tarbijakaebuste komisjoni istungil rääkis klient, et ekraanil oleva pleki avastas ta pärast ostmist kodus ning soovis kohe uut telerit, kuid kaupleja pakkus aga parandust. Mõne aja pärast tekkisid teleril vead. Paranduse järel jäi hangumise viga alles, ehkki kirjas oli, et see teler toetab Starmani teenust. Kliendi väitel ei lähe puldi kasutamisel teler käima või paneb ette mingi menüü ning lülitab end ise välja.

Müügilepingus on sätestatud 30 päeva jooksul tagastamise võimalus, kuid kliendi väitel keeldus kaupleja kampaania raames teleri tagastamisest sellel tekkinud defekti tõttu.

Kaupleja pakkus istungil probleemi lahendamiseks kliendile võimalust vahetada välja põhiplaat ja pult, mis võivad olla vea põhjuseks. Samuti lubas kaupleja, et kui sama viga peaks korduma, tagastatakse ostusumma. Klient pakutuga ei nõustunud.

Komisjon rahuldas avalduse

Komisjoni liikmed hindasid kõiki tõendeid ning leidsid, et kliendi avaldus tuleb rahuldada. Komisjoni kinnitusel pole poolte vahel vaidlust teleri ekraanil olnud laigu osas, kuna see defekt kõrvaldati hoolduse käigus. Vaieldakse, kas kaupleja on vastutav teleril juba jaanuaris ilmnenud puuduste eest - puldi kasutamisel ei lähe teler käima või paneb ette mingi menüü, samuti lülitab end ise välja.

Seaduse järgi vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Komisjon tuvastas, et kui klient pretensiooni esitas, oli kauba kliendile üleandmisest möödunud vähem kui kuus kuud. Seega lasus asja üleandmise ajal selle lepingutingimustele vastavuse tõendamiskohustus kauplejal.

Ehkki kaupleja esitas komisjonile hooldustöökoja OÜ Simson ServiceNet EE väljastatud saatelehe, milles on märkusena välja toodud, et veateated puuduvad, andis klient komisjonile videosalvestised, mis kinnitavad puuduste esinemist teleril.

Videosalvestistest on näha, et teler ei käivitu puldist ning lülitub ise 15 sekundi möödumisel video algusest välja. Seega ei olnud komisjoni hinnangul kaupleja remondi käigus kõrvaldanud teleril episoodiliselt esinevaid puudusi ning need ilmnesid jätkuvalt pärast teleri remondist kättesaamist.

Euronicsi esindaja Reelika Jeferjev kinnitas, et kliendi avaldus saab rahuldatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles